ISTRAŽIVANJE

Facebook je vlasnik WhatsAppa i Instagrama? Amerikanci o tome pojma nemaju

11.10.2019 u 14:44

Bionic
Reading

Novo istraživanje organizacije Pew Research Center otkrilo je kako razumijevanje tema vezanih uz tehnologiju kod stanovnika Sjedinjenih Država u velikoj mjeri varira ovisno o čemu se radi

Istraživanje Pew Research Centera se sastojalo od deset pitanja, s temama u rasponu od kibernetičke sigurnosti do poslovanja društvenih medija. Obuhvatilo je 4.272 odrasle osobe na području SAD-a u razdoblju od 3. do 17. lipnja ove godine.

Medijan točnih odgovora bio je - četiri. Tek petina Amerikanaca odgovorila je na sedam ili više pitanja točno, a samo njih dva posto na svih deset pitanja.

Kao i u prethodnim istraživanjima, znanje je variralo ovisno o razini obrazovanja i dobi. Ispitanici s fakultetskim obrazovanjem i mlađi od 50 godina postizali su bolje rezultate.

novopečeni umirovljenik

Jack Ma nije bio sramežljiv šef: Ovo su najluđi trenuci njegove karijere u Alibabi

Pogledaj galeriju

Dok većina odraslih Amerikanaca zna točno odgovoriti na pitanja o prijevarama phishing ili internetskim kolačićima, druge su teme izazovnije.

Primjerice, tek 28 posto njih može navesti točan primjer dvostupanjske provjere, jednog od najvažnijih načina zaštite korisničkih računa online. Nešto manje od četvrtine (24 posto) zna kako anonimno surfanje tek prikriva povijest surfanja od drugih korisnika istog računala, dok otprilike pola (49 posto) nije sigurno kako anonimno surfanje doista funkcionira.

Gotovo nitko ne zna šefa Twittera

Oko dvije trećine ispitanika (67 posto) znalo je kako se prijevare phishing mogu pojaviti na raznim platformama (e-pošta, SMS, društvene mreže, web odredišta), dok njih 63 posto zna što su internetski kolačići i kako funkcioniraju.

Da je oglašavanje glavni izvor prihoda društvenih medija znalo je 59 posto ispitanika, 48 posto je potvrdno (i točno) odgovorilo na pitanje je li politika privatnosti ugovor između web odredišta i korisnika o tome kako će njihovi podaci biti korišteni, a 45 posto moglo je ispravno definirati neutralnost interneta.

Ali, drugi su koncepti široj javnosti manje poznati. Tek je tri od deset ispitanika točno navelo kako oznaka https:// na početku adrese URL znači kako su podaci unijeti na to web odredište enkriptirani.

Poznavanje poslovanja društvenih mreža također je na niskoj razini. Manje od trećine (29 posto) ispitanika znalo je da su WhatsApp i Instagram u vlasništvu Facebooka.

Samo njih 15 posto uspjelo je po fotografiji prepoznati suosnivača i glavnog izvršnog direktora Twittera Jacka Dorseya, piše Business Insider.