ASTRONOMIJA

Dvije učenice otkrile asteroid koji putuje prema Zemlji, evo gdje se trenutno nalazi

• Autor: Damir Rukavina
  • Zadnja izmjena 11.08.2020 11:49
  • Objavljeno 11.08.2020 u 11:49
Udar asteroida

Izvor: Wikimedia Commons / Autor: Wikimedia Commons

Dvije učenice iz Indije asteroid su otkrile tijekom promatranja snimki koje je uhvatio teleskop smješten na Havajima

Dvije tinejdžerice otkrile su asteroid koji putuje prema Zemlji. Do otkrića su došle promatrajući snimke koje je uhvatio teleskop na Sveučilištu Havaji. Asteroid se trenutno nalazi u blizini Marsa, a njegova orbita će se presresti sa Zemljinom za oko milijun godina, prenosi privatni institut SPACE India (na kojem se djevojčice obrazuju).

'Zbilja se veselim prilici imenovanja asteroida' rekla je Vaidehi Vekariya, te je nadodala da bi kad odraste htjela postati astronautkinja. Kozmičko tijelo trenutno nosi nemaštovito ime HLV2514 dobit će bolje ime nakon što NASA potvrdi njegovu orbitu.

Druga učenica, Radhika Lakhani, kaže da se jako trudi oko svojeg obrazovanja: 'Čak sam i izbacila TV iz kuće da bi se koncentrirala na obrazovanje.'

Asteroidi komete predstavljaju potencijalnu prijetnju našem planetu. 2013. je, tako, svemirska stijena veća od Eiffelovog tornja protutnjala iznad centralne Rusije, ostavivši preko 1000 ozlijeđenih od posljedica udarnog vala.

Učenice su do otkrića asteroida došle analizom pomoću specijalnog softvera povezanog na teleskop Pan-STARRS na Havajima još u lipnju, no institut SPACE je morao potvrditi otkriće prije nego što je s njime otišao u javnost. SPACE Indida je jedan od nekoliko privatnih indijskih obrazovnih inicijativa usko vezanih uz istraživanje svemira, prenosi World Economic Forum.

Pratite nas na društvenim mrežama: