čarobni gandolinij

Dobra vijest za putnike kroz svemir: Hrđa je sjajan štit protiv smrtonosnog zračenja

17.02.2020 u 11:11

Zaštita astronauta od kozmičkih zraka jedan je od velikih izazova koji se moraju riješiti prije nego što svemirske agencije pošalju posadu na Mars ili dalje u svemir. Izlaganje kozmičkom zračenju previše je opasno s obzirom na trenutnu tehnologiju zaštite.

Ali oksidirani metal, posebno gadolinijum (III) oksid, blokira više zračenja po masi nego išta drugo, pokazalo je istraživanje objavljeno prošli mjesec u časopisu Radiation Physics and Chemistry.

Studija, koju su zajedno izradili stručnjaci Lockheed Martina i znanstvenici s Državnog sveučilišta Sjeverna Karolina, mogla bi inženjerima pružiti novi alat za zaštitu članova posade tijekom dugih letova kroz svemir.

Sloj gadolinija u prahu mogao bi blokirati zračenje, pokazuju nalazi istraživača, piše Futurism.

'Zahvaljujući sloju gadolinija zaštitna odijela mogu biti laganija za 30 posto uz zadržavanje iste razine zaštite od zračenja, odnosno, zadržite li istu težinu odijela, njegova zaštita povećava se za 30 posto, pa i više', kaže istraživač Rob Hayes. 'U svakom slučaju, naš pristup smanjuje količinu prostora koju zauzima zaštitno odijelo.'