17 kilometara u sekundi

Asteroid noćas za dlaku promašio Zemlju

• Autor: B. S./Hina
  • Zadnja izmjena 12.10.2017 12:58
  • Objavljeno 12.10.2017 u 12:45
tportal

Izvor: Screenshot / Autor: Reuters

Da se ovaj asteroid sudario sa Zemljom, došlo bi do eksplozije siline poput eksplozije 20 atomskih bombi

Asteroid 2012 TC4 promjera između 12 i 27 metara, 'za dlaku' je noćas promašio Zemlju, preciznije za 44.000 km, jureći brzinom od 17 kilometara u sekundi, prenose agencije.

Američka svemirska agencija (NASA) izvijestila je da je njegova masa oko 7000 tona, a Zemlji je bio osam puta bliže nego Mjesecu.

Pomrčina Sunca

Izvor: Reuters / Autor: REUTERS/Beawiharta

Asteroid je otkriven 2012. godine iz opservatorija na Havajima. Ponovno će nas obići 2050. i 2079. godine.

Da se konkretno ovaj asteroid sudario sa Zemljom, došlo bi do eksplozije siline poput eksplozije 20 atomskih bombi.

No astronomi diljem svijeta izračunali su da trenutno nijedan asteroid u Sunčevu sustavu nije na takvoj putanji da bi se sudario s našim planetom u sljedećih 100 godina.

Jedini problem u takvoj računici je činjenica da ona uključuje samo asteroide koji bi bili u stanju načiniti golemu štetu. TC4 ne spada u takve, iako bi bio u stanju zbrisati manju državu.

Svake godine relativno blizu Zemlje u prosjeku projure tri takva asteroida. TC4 je bio poseban jer nam se približio dovoljno blizu da svjetske astronomske agencije poput NASA-e, ESA-e i ostalih na tom preletu mogu testirati sustav uzbunjivanja pred asteroidnom opasnošću.

Komentari čitatelja 2

Prikaži sve
  • ptica rugalica

12.10.2017 13:02 1 odgovora

A čuo sam ja noćas kroz san neki fijuk ... ;)

• bananastate.

12.10.2017 13:16

Mi HDZ-ovci ne plašimo se takve opasnosti. Znamo da Hrvatsku čuvaju Plenki i dragi Bog.

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi