BLOG: PEDALIRANJE

S ekipom iz Hong Konga biciklirali smo od Zagreba do Dubrovnika

08.10.2017 u 15:51

Naš bloger bio je na desetodnevnom putovanju biciklom od Zagreba do Dubrovnika s turistima iz Hong Konga. Kakvi su dojmovi i što ih je najviše oduševilo? Iako su biciklom prošli mnoge svjetske bike destinacije, svi se slažu u jednom - u Hrvatskoj je bilo najzabavnije! A biciklistička turneja i rute bile su odlične jer su vozili po različitim cestama

'Idemo, idemo', naučili su na hrvatskom reći naši gosti biciklisti iz Hong Konga. Znali su da uz taj povik krećemo na pedaliranje. Ni kiša prvih dana nije im pokvarila raspoloženje i želju da upoznaju Hrvatsku na biciklu. Pod motom 'biciklirajmo i učimo', simpatična grupa Kineza tako se našla u srcu naše zemlje.

Vozeći od Zagreba do Dubrovnika u kockastim dresovima, bili su pozdravljeni i lijepo dočekani gdje god su došli. U Podubači na Pelješcu zamaskirane bicikliste na čašu Dingača pozvala je obitelj Farčić. Zanimalo ih je zašto prekrivaju lica i otvorene dijelove tijela.

Odgovor je - tako se štite od sunca, koje doista kod nas u proljeće i ranu jesen zna biti jako. No domaćini Viktor i Ivan nisu se dali smesti nenadanim gostima. Ispričali su im vrlo zanimljivu vinsku priču o plavcu malom te ponosno pokazali podrum, konobu i vinograd u kojem nastaje čuveno pelješko vino. Gosti iz Hong Konga svojim veselim licima osvajali su domaćine, posebno svojom druželjubivošću i razigranošću.

Od Zagreba do mora nije bilo lako doći na biciklu. Prije toga trebalo je proći cijelu Liku. Uspeti se na Velebit i prijevoj Mali Alan po staroj Majstorskoj cesti. Gdje su nas dočekale i iznenadile prve sunčeve zrake i toplina. Evo, na Velebitu je i to moguće. Serpentine s južne strane zasjale su kao da su nacrtane, a ne stvarne. Bilo je divota spuštati se prema Obrovcu kao i prije sto godina, samo što su kočije zamijenili biciklisti. A uz nekadašnji granični kamen Austrougarske i Venecije, osvanulo je moderno odmorište za cikloturiste. Prolazimo kraj čuvenih Tulovih greda koje su poslužile kao kulisa u mnogim western filmovima, a danas su turistima koji tuda prolaze neizostavni foto-motiv i uspomena na Hrvatsku. Svojim kockastim dresovima dali su poseban štih ovom krškom fenomenu i našoj ruti do juga Hrvatske.

Domaćin u selu Goriš u NP Krka bio nam je Škiljo, kako ga od milja ovdje svi zovu, a tako i mi. Škiljo je vlasnik zadnje kuće u selu koji budno pazi na prirodne ljepote Miljevačkog platoa i parka. S veseljem nam je pokazao skrivenu tajnu jezero Torak. Vidikovac se ovih dana uređuje. Klupe i pješčane staze zaista su idilično i sa stilom napravljene. Vidikovac na jezero je nova ponuda parka koju simbolički prvi otvaramo. Uskoro silazimo s bicikla iz opreza jer cesta koja se spušta u kanjon Čikole je vrlo strma i  puna kamenja.

Croatia i Hong Kong Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

No ono što slijedi vrijedi truda. Usput u Drinovcima čujemo od mještana da će se urediti niz novih biciklističke staza i cesta, tako da će se moći voziti i upoznati na dva kotača i druge ljepote NP Krka. Prije svega, preostalih pet slapova osim najpoznatijih Roškog slapa i Skradinskog buka. Ali i kanjon rijeke Čikole koji je pun starih srednjovjekovnih utvrda. Na Roškom slapu dočekuju nas s veseljem djelatnici Nacionalnog parka Krka. Raduju ih biciklisti jer istražuju i druge dijelove parka te na biciklima mogu obići i vidjeti ono što drugim posjetiteljima nije dostupno. Biciklisti se uklapaju u ideju da turisti više posjećuju cijeli park, a ne samo razvikani Skradinski buk koji je pretrpan posjetiteljima.

Putujući od Plitvica do Dubrovnika, svake noći spavali smo u drugom mjestu. Svakodnevno smo, pored bicikliranja, razgledavali dalmatinske gradove Zadar, Šibenik, Split...  Azijske suputnike oduševile su naše bijele pješčane plaže, a veselo je bilo na Makarskoj rivijeri gdje su nam priredili doček uz šampanjac.

Kako nisu navikli na makadam, posebno naš krševiti, bilo je i manjih padova, na sreću bez posljedica, a posebno su im zanimljivi bili naše nisko raslinje i trnje. Gostili su se putem grožđem i smokvama. Kanal i šetnica Sv. Ante također su bili atrakcija jer su do centra Šibenika stigli na biciklima. U malostonskom zaljevu bili smo na degustaciji kamenica, a u Konavlima smo uživali u prekrasnoj biciklističkoj vožnji od Cavtata do mjesta Ljuta. Strani turisti, pogotovo s kineskog tržišta, ne zaobilaze Dubrovnik jer prošetati Stradunom i obići zidine dio je turističkog rituala pri posjetu Hrvatskoj.