U Rovinju je već sada oko deset tisuća gostiju i moglo bi se reći da je sve krcato. Sve je više i cikloturista koji obilaze grad i okolicu obalnim rutama ili ide na vožnju po zaleđu. Najatraktivnija i najbolja za rekreativce je bike staza Štrika-Ferata, koja povezuje Rovinj i Kanfanar po trasi stare željeznice. Oni odvažniji kreću u istraživanje malo daljih mjesta i bike atrakcija poput Bala, Svetvinčenta i Limskog kanala
Što se može vidjeti i obići biciklom u Rovinju i bližoj okolici? Prvo se možete provozati prekrasnom obalnom rutom prolazeći uz poznate hotele Lone i Eden te nastaviti prema Zlatom rtu i istoimenoj park-šumi, najljepšim pejzažima zapadne Istre. Ovo područje pošumljeno je još prije dvjestotinjak godina, što se vidi na svakom koraku - šuma s dubokom hladovinom paše biciklistima, a tu su i brojni drvoredi, šetališta, staze i, naravno, brojne uvale i pješčane plaže. Nastavite li dalje, možete vidjeti i staru obalnu tvrđavu Forno.
Rovinj vrijedi razgledati s bicikla te obići najveći spomenik koji obilježava njegovu vizuru, crkvu sv. Eufemije, građenu u venecijanskom stilu. Ponegdje, pogotovo u starom dijelu grada, treba sići s bicikla zbog uspona ili gužve, no ambijent čini svoje pa možete vrludati gotovo svim ulicama i istraživati skale s pogledom na more ili otkriti neki čarobni kafić na stijenama s pogledom.
Sve će biti savršeno, a to ima i svoju cijenu - ako želite ispijati omiljeni napitak tik do mora, kava će vas koštati 3,5 eura. Već malo dalje bit će dva eura ili manje ako je popijete, primjerice, u Kanfanaru. Hrana je uglavnom u sličnim cjenovnim okvirima, a u konobama u zaleđu čak i povoljnija. Zato smo se i uputili stazom Štrika-Ferata. Krenuli smo od zgrade stare željezničke stanice, također rovinjske znamenitosti. Odande je zadnji vlak krenuo prije šezdesetak godina prema Kanfanaru i, eto, toliko godina kasnije i mi na bajku idemo tim putem. Lagano se uspinjemo po staroj pruzi čija je trasa dobro popeglana, tako da je ugodna za vožnju svima, za razliku od Parenzane, tvrde i pune tucanika.
Područje Rovinjštine prepuno je vinograda, maslinika, voćnjaka i kultura tipičnih za to podneblje. Ima i visoke makije, posebno po brežuljcima, ali i prapovijesnih gradina i drugih arheoloških točaka koje vrijedi obići. Skrenete li malo s rute, doći ćete do vidikovca s kojeg se pruža veličanstven pogled na cijeli Limski kanal. Malo tko zna da je dug 12 kilometara, širok oko 600 metara, a nastavlja se dalje u dubinu Istre kao Limska draga.
Tamo se nalazi Dvigrad, najreprezentativniji srednjovjekovni spomenik, danas ruševina, ali se itekako vide ostaci nekad bogatog i prometnog grada s ostacima bazilike. Obavezna je točka za bicikliste, a tijekom godine ondje se održavaju mnoge glazbene manifestacije. Vrijedi posjetiti ovu čudesnu gradinu koja administrativno pripada području Kanfanara - u njemu pak obiđite Park istarskog vola, jedini takav za koji znam, a tematski je posvećen istarskom govedu boškarinu.
Vožnja stazom Štrika-Ferata završava na željezničkoj postaji u Kanfanaru, a koja je privukla i poznatog glumca i putopisca BBC-ja Michaela Palina da u svoj novi serijal o 'sporim putovanjima' uvrsti istarske pruge. Baš kao da ste na biciklu, što idete sporije, bolje vidite i doživite područje kojim putujete te ga više upoznate. Nakon pedaliranja treba nešto fino pojesti, pa ako možete - povratak začinite posjetom konobi Mrgani u istoimenom selu, u kojoj istarski meni možete naći već za 20 - 25 eura po osobi. Od Rovinja do Kanfanara i natrag ima oko četrdesetak kilometara, što svakako znači cjelodnevni izlet i traži spremnije rekreativce. Puno je lakše i jednostavnije voziti se uz more te na taj način upoznati Rovinj i okolicu.
Inače, u svibnju i listopadu na tom području održava se tradicionalna dvodnevna bike manifestacija pod nazivom Weekend Bike & Gourmet Tour, odličan spoj bicikliranja, doživljaja, gastronomije i kulture. Tada se na biciklu obilaze najvrednije lokacije te degustiraju autohtoni proizvodi. U dva dana prijeđe se više od sto kilometara uz visinsku razliku oko 1000 metara. Prvog dana to je ruta Mare, koja je više obalna, dok se drugog dana vozi Monte po brdovitijom području, gdje se predstavljaju lokalni proizvođači, OPG-i itd. s jelima kontinentalne Istre, a vozeći uz more biciklisti se upoznaju s jelima karakterističnim za istarsku obalu.