Svjetska kritika hvali karizmatičan nastup Zrinke Cvitešić

• Zadnja izmjena 19.02.2010 13:19
  • Objavljeno 19.02.2010 u 12:36
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Redateljica Jasmila Žbanić, koja je prije četiri godine pobijedila u Berlinu sa svojim prvijencem 'Grbavica', po mnogim se mišljenjima nametnula kao jedan od glavnih favorita ovogodišnjeg festivala

Film Jasmile Žbanić 'Na putu', nakon jučerašnje berlinske premijere, naišao je na vrlo povoljne reakcije kritičara te ga mnogi vide kao favorita festivala. Jedan od njih, Peter Brunette iz Hollywood Reportera, prema čijem je mišljenju 'Na putu' nešto manje snažno djelo od autoričine 'Grbavice', koja je prije četiri godine u Berlinu osvojila Zlatnog medvjeda, ističe da je riječ o dobro napravljenom filmu koji daje kompleksan pogled na razne vidove islama u suvremenoj Bosni te prognozira da je vrlo moguće da Žbanić ponovi prijašnji uspjeh, 'posebno u svjetlu općenite slabosti ovogodišnje konkurencije Berlinala'.
Dok Brunette smatra da je 'Grbavica' bila bolji film, Varietyjev recenzent Boyd van Hoeij ustvrdio je da 'Na putu' predstavlja impresivan napredak u odnosu na autoričin prvijenac. Van Hoeij ističe da je Žbanić napravila film koji je 'kompleksan, a da pritom nije i kompliciran' te zaključuje da je nakon ovog djela Žbanić učvrstila poziciju među vodećim filmskim autorima u regiji.
Kritičar britanskog Screen Internationala Jonathan Romney u filmu posebno ističe lucidnu vizualnu i narativnu izvedbu i očaravajući, karizmatičan nastup Zrinke Cvitešić, koja je u liku Lune ostvarila 'snažnu, inteligentnu i seksi kreaciju'.
Christina Tillman iz njemačkog Tagesspiela među onima je koji smatraju da je 'Na putu' favorit za pobjedu na festivalu, ističući da film s puno razumijevanja gleda na zatvoreno društvo radikalnih muslimana. Wolfgang Höbel u Spiegelu ističe da Žbanić protagoniste prikazuje psihološki precizno, suosjećajno, ali bez nametljive sentimentalnosti. 'Film uvijek iznova iznenađuje gledatelja. Na trenutke je konvencionalan, na trenutke zabavan, ali uvijek ostaje blizak glavnim junacima', piše kritičar Spiegela.

Svečanost dodjele nagrada na rasporedu je u subotu u 19 sati.

Film 'Na putu' zagrebačku će premijeru imati 27. veljače u KD V.Lisinski, a sponzor filma je T-Com.

Pregled tjedna bez spama i reklama