FAR EAST FILM FEST

Oscar, japanske gaćice i indonezijski snuff

04.05.2009 u 10:00

Bionic
Reading

Oscarom nagrađeno japansko remek-djelo 'Departures', filmovi koje su napisali i producirali slavni Park Chan-Wook, Kim Ki-Duk i Brian Yuzna, novi Takashi Miike i Tsui Hark... sve to i puno više od toga mogli ste gledati na velikom platnu, svega tri sata vožnje od Zagreba!

Nakon 78 osvojenih nagrada u svega godinu dana, uključujući i Oscara za najbolji strani film, japansko remek-djelo 'Departures' Takite Jojira, dirljiva i savršeno ispričana priča o čovjeku kojem se život preokrene nakon zapošljavanja u pogrebnom poduzeću, zaokružilo je veliku brojku na 80. 'Depatures' su tako impresivnoj listi priznanja dodali i dvije osvojene glavne nagrade (onu publike i 'odabranih' gostiju, pod nazivom Black Dragon) na Far East Film Festivalu, jedanaestoj svetkovini azijskog filma u Udinama. Najvećem i najposjećenijem izdanju festivala dosad.

'Departures'


FEFF je već čitavo desetljeće najveći festival azijskog filma izvan matičnog kontinenta, a održava se svake godine krajem travnja – prošle godine deseta je obljetnica zabilježila rekordne posjete i gostovanja velikih zvijezda. Johnnie To svoju je zapadnjačku karijeru započeo upravo nagradama u Udinama, čemu se i odužio kao prošlogodišnji glavni gost, a ove je godine jednako slavni Kim Jee-Woon nakon Cannesa ponovo došao u Udine, sa svojim proslavljenim westernom 'The Good, The Bad, The Weird', podsjetivši da je upravo u Italiji započeo svoju blistavu karijeru na Zapadu, trijumfiravši na jednom od prvih FEFF-a s wrestlerskom komedijom 'The Foul King', još 2000. godine.

Najveći miljenik publike ipak i dalje ostaje Takashi Miike, za čiju se odličnu, beskrajno razigranu i izvorniku vjernu filmsku adaptaciju legendarne dječje anime 'Yatterman' doslovno tuklo na ulazu, s obzirom da su ulaznice prodane nekoliko dana prije premijere, zbog čega je u program zadnji dan ubačena još jedna (noćna) projekcija. Miike tako zadržava status najveće zvijezde azijskog filma na našem dijelu planeta, no ipak nije osvojio nijednu nagradu – drugo mjesto pripalo je korejskom rušitelju rekorda kino blagajni, prošlogodišnjoj hit komediji 'Scandal Makers', dok je treći najveći broj glasova publike osvojio indonezijski dramedy 'The Rainbow Troops'.


Od prošle godine, kada je Indonezija imala svega jednog zastupnika u programu, ove se godine skočilo na njih čak šest, a posebno efektan bio je triler 'The Forbidden Door', mračna priča o ludilu i pedofilskom snuffu, ispričana kao mješavina svih klasika Davida Lyncha na potezu od 'Twin Peaksa' do 'Mulholland Drivea'. Indonežani su također imali i pokoji čisti horor u programu, poput dosta razočaravajućeg omnibusa 'Takut – Faces Of Fear', koji je zanimljiv prije svega zato što ga je producirao američki redatelj Brian Yuzna, čiji Komodo Films djeluje upravo u Indoneziji.

Koreja je ove godine također imala iznimno atraktivne naslove s velikim imenima iza sebe – primjerice, crnu komediju 'Crush And Blush' režirao je debitant Lee Kyoung-Mi, a producirao je i napisao veliki Park Chan-Wook ('Oldboy'), dok je jednako slavljeni Kim Ki-Duk napisao i producirao odličan meta-film 'Rough Cut', prvijenac svog redovnog asistenta Janga Hoona

'Love Exposure'

Čak je i hongkonška legenda Tsui Hark imala svoj novi film u Udinama, komediju 'All About Women', no najveće impresije na potpisnika ovog teksta (uz 'Departures', naravno) ostavio je još jedan naslov iz nikad jačeg filmskog Japana, čak četiri sata dugo remek-djelo 'Love Exposure' Sion Sona ('Suicide Club'), u kojem tinejdžerska ljubavna drama biva provučena kroz suludi, jedinstveni filter kritike religije, raspada nuklearne obitelji, seksualnih perverzija, gaćica, napaljenih školarki i citata iz bogate japanske filmske povijesti, s impresivnim konačnim rezultatom koji 'Love Exposure' čini ne samo jednim od najboljih filmova nastalih u posljednjih nekoliko godina, već i jednim od najboljih maratona koje si možete priuštiti. Ako ikada budete imali prilike pogledati ga.

Jer, kao i svake godine, i ove je godine u Udinama bilo toliko dragulja koji nikada neće doći do Zapada, iako bi, da ima pravde u svijetu, upravo od njih radili ogrlicu u našim kinima i videotekama. Moćni holivudski marketing je jedno, a prava kvaliteta, zabava, hrabrost i zanimljivost nešto sasvim drugo. Tražite li ove ključne riječi, bacite pogled istočnije od 'raja' vašeg najbližeg multipleksa.