TUGA I JAD EUROSONGA

Nina bez finala, dalje idu BiH, Srbija i Makedonija

  • Autor: Igor Tretinjak
  • Zadnja izmjena 25.05.2012 08:47
  • Objavljeno 24.05.2012 u 20:36
Nina Badrić (3)

Nina Badrić (3)

Izvor: Pixsell PXL Agencije / Autor: Joerg Carstensen/DPA

Hrvatska je opet ostala bez finala, koje su iz regije izborile Bosna i Hercegovina, Srbija i Makedonija
Joerg Carstensen/DPA

Joerg Carstensen/DPA

Izvor: Pixsell PXL Agencije / Autor: Joerg Carstensen/DPA

Drugo polufinale Eurosonga odličnim je nastupom otvorio srpski predstavnik Željko Joksimović, koji je i na kladionicama kotirao kao jedan od favorita. Pjesma 'Nije ljubav stvar' razvila se od nježnog i melodičnog vapaja violine u krik usred ljubavnog brodoloma. Iskusni eurosongovski lisac i nas je osvojio, našavši mjesto u našem malom privatnom finalu.

Pomalo na Željkovom tragu Kaliopi je za Makedoniju otpjevala 'Crno i belo', baladu energičnog refrena, dopadljivu, ali kvalitativno slabiju od prethodne.

Uslijedila je, kako je valjda red na Eurosongu, Indijanka s gitarom uz rednex pratnju na rednex instrumentima. Ako ste se pomalo izgubili, ne brinite, i mi smo. U svakom slučaju, riječ je o nizozemskoj predstavnici Joan Franka i pjesmi 'You and Me'.

Deset odabranih:

Litva - Donny Montell: 'Love Is Blind'
Bosna i Hercegovina - Maya Sar: 'Korake ti znam'
Srbija - Željko Joksimović: 'Nije ljubav stvar'
Ukrajina – Gaitana: 'Be My Guest'
Švedska – Loreen: 'Euphoria'
Makedonija – Kaliopi: 'Crno i belo'
Nizozemska - Joan Franka: 'You And Me'
Estonija - Ott Lepland: 'Kuula'
Malta - Kurt Calleja: 'This Is The Night'
Turska - Can Bonomo: 'Love Me Back'

Lakonogi Kurt Calleja za Maltu je potom otpjevao repetitivnu i predvidljivu pjesmu 'This is the Night', zalijepivši naše poglede isključivo za happy feet korake kojima je s družbom plutao pozornicom.

Bjelorusi Litesound na sceni su se pojavili u razdrljenim mrežastim majicama, s antenastim frizuricama i rokerskim pokretima uz herojsku i junačku pjesmicu u kojoj se rock sakrio u tragove.

Dok su sve hrvatske oči i uši iščekivale Ninu, prvi Hrvat na Eurosongu odradio je svoje i bez stupanja na scenu. Riječ je o iskusnom eurovizijskom igraču Andreju Babiću koji potpisuje glazbu za vrlo dobru portugalsku pjesmu 'Vida Minha' u izvođenju Filipe Sousa

Nakon Andreja uslijedio je kič na ukrajinski način. Žena muškoga glasa i pokreta, Gaitana, čija je pjesma 'Be My Guest' diskretno prizvala Davida Guettu, na scenu je dovukla šarene plesače i cijelu četu navijača i(li) plesača, putem ekrana.

Našim srcima bliža od Gaitane bila je Bugarka Sofi Marinova, čija pjesma 'Love Unlimited' zvuči osjetno bolje i savršeno sjeda u uho, ne dajući se van.


Naša susjeda Slovenka Eva Boto povjerovala je u svoju ne pretjerano upečatljivu baladu 'Verjamem', u čemu su joj se pridružile prateće pjevačice koje su plesnim koracima podsjetile na naše feminemke prošle godine.

Nakon Slovenke, ono što smo već danima, tjednima i mjesecima čekali: Nina Badrić započela je nastup u crno omotana, crnom pozadinom pojačana. Oblačine su se razišle, a s njima i Ninina crna haljina. Svjetlo je polako razotkrilo prateće pjevačice, a dva plesača uz Ninu pojačala su dramatičnost pjesme, neba, glazbe i, naravno, trenutka. Stigla je i bijela traka zaokruživši cijeli nastup poprilično moćno. Tek je mlaki pljesak publike pokvario dojam.

Dramatičnu Ninu i mlaki pljesak na sceni je zamijenila sasvim opravdana favoritkinja Šveđanka Loreen koja je oduševila odličnom pjesmom i još boljim scenskim nastupom, zasluživši aplauz oduševljenja i usred same pjesme 'Euphoria'.

Nakon kvalitete vrijeme je za vrhunac kič gemišta. Tako je u ime Gruzije na scenu prvo stigao fratar, potom seksi komadi, pa fatalna plesačica kričavo crvenog i beskrajno dugog konjskog repa. I sve to u pjesmi 'I'm A Joker', pjevača Anrija Jokhadze, o kojoj možemo samo reći da nam se učinila pomalo suvišnom uza svu tu scensku raskoš.

Iako bi nam bilo draže da je otpjevao pjesmu 'Love Me Back' na turskom, energični i opako zabavni nastup Cana Bonoma izuzetno nam se svidio i, da se nas pita, sigurno bismo mu našli mjesto u finalu. Ili barem na našem rođendanskom tulumu.


Nakon čiste turske zabave stigao je Estonac Ott Lepland koji je pjesmom 'Kuula' (Slušaj) zahtijevao da ga slušamo, no nama je više od 'slušalice' došao kao mlaka spuštalica.

Slovak Max Jason Mai jedinom pravom rokericom 'Don't Close Your Eyes' podigao je tlak u žilama i atmosferu u publici, a nama je došao kao pravo osvježenje.

Nakon odlične rokerice – solidna čagerica koju je podigao odličan scenski nastup. Riječ je o pjesmi 'Stay', norveškog predstavnika Toojija.

Atmosferu je smirila predstavnica Bosne i Hercegovine Maya Sar lijepom baladom 'Korake ti znam' kod koje je bilo tek pitanje, kao uostalom i kod Ninine i ostalih balada, hoće li je publika i glasači prepoznati.

Drugo polufinale zatvorio je litvanski predstavnik Donny Montell koji je na početku pjesme svezanih očiju zapjevao – 'Love Is Blind' (oliti Ljubav je slijepa). Znači li to da je on ljubav sama? Nakon što je odbacio povez s očiju, brzinski je napravio zvijezdu na jednoj ruci, pretvorivši potencijalni suzni pjesmuljak u vrlo dopadljivu i zabavnu pjesmu disko prizvuka.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi