FILMSKA APOKALIPSA

Najrazorniji redatelji Hollywooda

  • Autor: Vanja Žeželić
  • Zadnja izmjena 23.01.2010 07:59
  • Objavljeno 23.01.2010 u 07:55
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Današnja publika željna je trenutačne akcije po principu 'prvo pucaj, pitaj kasnije', a velikani Hollywooda prepoznali su priliku da zarade koji dolar više pruživši publici upravo ono što žele. Dobro došli u svijet filmskog razaranja!


Roland Emmerich

Svojom sijedom kosom i njemačkim naglaskom, Emmerich isprva ostavlja dojam osobenjaka, čak i u Hollywoodu. Bio osoben ili ne, svakako se ustoličio kao kralj filmske katastrofe, no ne u maniri njegovog zemljaka Uwea Bolla, čiji svaki film kritičari proglase upravo filmskom katastrofom, već u smislu uvjerljivog filmskog razaranja globalnih razmjera.

Svojim apokaliptičnim superhitom '2012' život na Zemlji osudio je na propast po drugi puta, no unatoč svojevrsnom ponavljanju, gledatelje drži na rubu sjedala svojim inventivnim načinima razaranja kojima čini planet nenastanjivim.

Dosad je pod njegovom dirigentskom palicom ljudska vrsta nadrapala od divovskog čudovišta, agresivnih vanzemaljaca te cijelog dijapazona monumentalnih prirodnih katastrofa, od nezaustavljivih plimnih valova do jednako nezaustavljivog globalnog zahlađenja. Pritom mu očito veliki gušt pričinjava uništiti Bijelu kuću, koju rijetko zaboravi dotaći svojom rukom uništenja.

Pregled uništenja:Godzilla (ogromno čudovište doslovno pregazi New York), Dan nezavisnosti (Bijelu kuću i ostale čuvene američke građevine raznesu izvanzemaljci), Dan poslije sutra i 2012 (praktički cijeli svijet izmasakrira sama priroda).

Najdraža meta: Ako se zateknete u prijestolnici SAD-a dok je ovaj njemački redatelj u gradu, predlažemo vam da izbjegnete Bijelu kuću.


Michael Bay

Za razliku od Emmericha, Michael Bay nije nabrijan u namjeri da uništi cijelu Zemlju, draže mu je samo je malo zašamarati. A publika očito voli gledati kako Bay redateljskim stolcem mlati po poznatim gradovima i kulturnim znamenitostima, s obzirom na to da svaki film koji iznjedri iz svoje destruktivne mašte postaje instant hit. Otkad je zakoračio u Hollywood, nije prestao štancati uspješnice, a dio zasluga pripada upravo devastaciji potrošne scenografije, primjerice Hooverove brane ili egipatskih piramida.

Filmske eksplozije monumentalnih razmjera postavile su ga za najmlađeg redatelja u povijesti filma koji je dosegao zaradu od milijardu dolara, a u cijelom tom uspjehu za par nezasluženih mrvica kolača pokušao se ponovo izboriti već spomenuti najlošiji redatelj svih vremena.

Naime, u pokušaju da doprinese vlastitoj slavi, kontroverzni njemački redatelj Uwe Boll izazvao je Michaela Baya na boksački dvoboj. Nasreću, publika je pošteđena razbijenih noseva, istovremeno prepoznavši čiji opus izabrati među djelima ove dvojice produktivnih redatelja.

Pregled uništenja:Transformeri (divovski roboti harače gradovima ne mareći za arhitektonska dostignuća čovjeka, s vrhuncem u razaranju Hooverove brane), Transformeri 2 (ovoga puta na putu divovskih robota našle su se i egipatske piramide), Armagedon (meteori razvaljuju pola Pariza i New Yorka).

Najdraža meta: Bay voli svojim razaračkim instinktima priuštiti turističku turneju po neameričkim lokacijama. Željan eksplozija, kroz svoje filmove posjetio je povijesni Pearl Harbor, Keopsovo počivalište, Eiffelov toranj te nekoliko drugih mjesta koja nisu preživjela njegovo turističko razgledavanje.


Steven Spielberg

Stari Steven je gazda Hollywooda. U filmskoj zemlji čuda može učiniti što god poželi. Ako to podrazumijeva globalno zatopljenje koje će istrijebiti čovječanstvo, neka bude. Kad je već kod sveopćeg istrebljenja, zašto ne bi u cijelu priču ubacio i intergalaktičke robote te proglasio rat svjetova?

U svojoj pozamašnoj karijeri, Spielberg se dotaknuo svakog područja filma, a zajedno s time i svakog segmenta uništenja. Od pacifističkog vanzemaljca koji se samo želi vratiti kući, evoluirao je u destruktivnom smislu do došljaka iz svemira koji naš planet namjeravaju preorati kako bi ga učinili plodnim za vlastite potrebe i nitko, pa čak ni Tom Cruise ih ne može spriječiti u toj nakani.

Pregled uništenja:Rat svjetova (vanzemaljci niču iz zemlje kako bi uništili sve pred sobom), Umjetna inteligencija (New York nestaje pod glečerom kao uvertira u nestajanje cijele ljudske rase), Indiana Jones i kraljevstvo kristalne lubanje (napušteni grad uništava nuklearna eksplozija koju preživljava samo hladnjak napunjen poznatim arheologom).

Najdraža meta: Spielbergova ljepota leži u tome što ne znate gdje će sljedeće napasti. Često se čini smirenim dramaturgom, no upravo zato njegovi ispadi eksplozivnosti imaju pojačano značenje.


Tim Burton

Istini za volju, Tim Burton nije toliko često sklon uništavanju. No kad se prihvati razaralačkog ludila, radi to kako treba. U komičnom viđenju intergalaktičke apokalipse, Burtonovi Marsovci gaze sve pred sobom, ne mareći za kvalitetne odnose sa Zemljanima. Usput, naravno, razruše pola svijeta, s jednostavnom svrhom demonstracije sile, a kao smetnju koje se treba riješiti prepoznaju masu poznatih faca, od Piercea Brosnana i Dannyja DeVita do Jacka Nicholsona.

Da ne bi sve ostalo na pukom razaranju, pobrinuo se u remakeu Planeta majmuna, gdje je Zemlju uništio pasivno. U alternativnoj stvarnosti, Zemljom su zagospodarili evoluirani primati koji, na našu nesreću, nisu odlučili planet sačuvati čistim, sređenim i cijelim, već su svoje pustopoljine ukrasili ostacima monumentalnih zdanja poput Kipa slobode.

Pregled uništenja:Mars napada (neumoljivi Marsovci uništavaju brojne američke znamenitosti, i što je najgore, isprepadaju Jacka Nicholsona), Planet majmuna (naslovni majmuni zagospodare Zemljom ne libeći se pritom devastirati sve što ima veze s ljudskim rodom).

Najdraža meta:
Tim voli djelovati globalno. Pritom mu nije bitno vidi li se ključno uništenje, koliko mu je važno naglasiti posljedice. No, istini za volju, zaštićen humorističnom notom kod prikaza Marsovaca, u hitu 'Mars napada' stvarno si je dao oduška.



James Cameron

Poput Michaela Baya, čini se da ovaj filmski vizionar ne može omanuti. Od samih redateljskih početaka bilo je jasno da je sklon uništavanju. Dovoljno govori naslov njegovog prvog kinohita – Terminator. Nakon eksplozija na ulicama Los Angelesa i razaranja ostalog iza kiborga iz budućnosti, shvatio je da ga američki velegradovi sputavaju, te se otisnuo u svemir. Rezultat je jedan od rijetkih primjera kada nastavak nadjača izvornik, barem po utršku na kinoblagajnama, kod nas poznat pod nazivom Alien 2.

Kao veliko finale akcijske epopeje s gotovo neuništivim abominacijama iz svemira, Cameron spektakularno uništava cijeli planet! Tko zna kako bi završilo i eksplozivno razaranje Na'vi svijeta da se dobri ljudi sa svojim avatarima nisu suprotstavili zlim ljudima u najnovijem Cameronovom spektaklu. No s obzirom na to da je najprofitabilniji redatelj današnjice najavio nove nastavke Avatara, novo uništenje cijelih planeta nije isključeno.

Pregled uništenja:Terminator (cjelokupna vizija atomske bombe koja uništava čovječanstvo te kiborga koji gaze preko ostataka), Bezdan (enormni cunami dovoljno velik da izbriše iz postojanja čitavu državu), Titanic (spektakularan susret broda i ledenjaka s katastrofalnim posljedicama), Avatar (uznemirujuće uništenje nastambe Na'vija ispod stoljetnog stabla).

Najdraža meta: James Cameron mrzi zabavu. Ili barem mjesta koja ljudima pružaju zabavu. Kada ne baca atomske bombe na dječja igrališta, vrijeme krati pucnjavama po šoping centrima ili potapanjem luksuznih prekooceanskih kruzera.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi