CINEFEST

Festivalski filmovi napadaju Zagreb!

13.04.2010 u 13:36

Bionic
Reading

Ljubitelji manjih, nezavisnih, festivalskih, arthouse i tzv. neholivudskih filmova uskoro će morati pronaći vremena za sjedenje u zagrebačkom CineStaru

Borba za opstanak traje već neko vrijeme, ali sada je konačno dovela do pregrupiranja snaga – multipleksi koji su izgubili gledatelje čije je vrijeme predragocjeno da bi ga koristili na holivudske blockbustere žele ugrabiti i taj dio kolača, što je trend koji je nedavno doživio prvu kulminaciju održavanjem ZagrebDoxa u Movieplexu. Distributeri čiji je katalog ispunjen filmovima koji ne zanimaju djecu i tinejdžere, danas primarnu publiku svakog multipleksa, ne mogu preživjeti od festivalske manjine, pa nužno trebaju udružiti snage s onima koji u svom programu imaju gotovo sve, od narezanih pizza i slatkiša do obiteljskih poklon-paketa i onog najvažnijeg, publike – sve osim 'cijenjenih' filmova.

Rezultat spajanja ovakvih snaga u jednu silu zove se CineFest, a riječ je o novom 'trajnom programu kvalitetnog nezavisnog filma', koji je zbratimio CineStar i distributere Discovery film & video i Blitz film & video, a zajedno će zagrebačkoj publici redovno prezentirati bogat i atraktivan program sastavljen od filmova koje inače ne možete sretati u redovnoj distribuciji, unatoč tome što dobivaju najveće ocjene kritike te pažnju i nagrade festivala – jednostavno, nisu dovoljno atraktivni za masu koja voli grickati kokice više nego razmišljati uz ono što gleda.

CineFest će se tako, objasnili su Hrvoje 'kralj hrvatskih multipleksa' Krstulović i predstavnici distributerskih tvrtki na današnjoj press-konferenciji održanoj u CineStaru, u osnovi sastojati od niza malih revija – ideja o grupiranju filmova koji samostalno ne bi preživjeli u distribuciji pokazala se uspješnom za hrvatske prilike još od prvih revija azijskog filma u Zagrebu, kada se ustanovilo da će ljudi radije gledati manje poznate naslove ako ih dobiju u paketu. Stoga će i ovaj program započeti 15. travnja u kinu CineStar Zagreb (Branimir centar), u za to posebno uređenoj dvorani broj jedan, s revijom Cannes Express, posvećenoj odabranim filmovima iz Cannesa. U ovom slučaju, to su naslovi 'Tražeći Erica', 'Policijski, pridjev', rumunjski omnibus 'Priče iz zlatnog doba' i australski 'Samson i Delilah'.


Nakon Cannes Expressa uslijedit će i revija Euro komedija, s odabirom europskih komedija kao što su remek-djelo britanske političke satire 'In The Loop' (prevedeno kao 'U banani') i mađarski 'Pustolovi', a našlo se čak mjesta i za srpski fantasy 'Čarlston za Ognjenku'. Veliki redatelji naslov je revije posvećene Angu Leeju ('Zauzimajući Woodstock'), Neilu Jordanu ('Ondine') i Jimu Jarmuschu ('Granice kontrole'), a uz Peliculas, reviju latinoameričkih filmova, najavljuje se i Mini Azija, s čak četiri iznimno dobra naslova ('Departures', 'Thirst', 'Mother' i 'The Good, The Bad, The Weird').

Bit će i naslova izvan revijalnog tona, dakle onih koji odlaze u samostalnu distribuciju, ali pod kapom Cinefesta, kao što je odlični 'The Road' ('Cesta'), apokaliptična drama čiji aduti kao što su glumci Viggo Mortensen i Charlize Theron ipak nisu bili dovoljni da se jedan takav film ide natjecati s ostatkom crtića, blockbustera, superheroja i 3D spektakala u redovnom programu. I Soderberghov 'Che' bi nakon dvije godine konačno trebao u kina. Proslavljeni dokumentarci također su u planu, od 'Doktrine šoka' do 'Hrana d.d.'.

Pokaže li se sve to komercijalno isplativim, CineFest bi mogao i u ostatak Hrvatske – naravno, Zagreb je prvi test, a kako će CineStar u Zagrebu uskoro početi graditi i prvi hrvatski IMAX, očito je da su svi interesi razumno grupirani oko metropole, grada s najvećim brojem ljudi i izgrađenom infrastrukturom dvorana koje u eri kućnih kina i personaliziranih iskustava gledanja očito još uvijek uspijevaju izvući iste te ljude ljude iz njihovih nastambi.

Ostaje se samo nadati da, s obzirom na starost pojedinih naslova u najavljenim programima, većina zainteresirane publike nije već sve to odgledala više puta na DivX-u i DVD-u, kao i to da će, ako jest, uvijek htjeti ponoviti iskustvo na velikom platnu.