U KINIMA: 'ZATOČENE'

Dobro upakirana dvojbena moralka

18.10.2013 u 13:17

Bionic
Reading

Talentiranog mr. Villeneuvea upoznali smo zahvaljujući njegovom prethodnom dugometražnom filmu 'Naša majka' iz 2010. Bila je to odlična i kompleksna priča o bratu i sestri u potrazi za korijenima svoje majke kroz koju je ispričana ne samo njihova zamršena osobna povijest, nego nam je i jasno predočeno kako tragično politika može utjecati na život jedne obitelji

'Osakaćena' obitelj i utjecaj vjere teme su kojima se Denis Villeneuve pozabavio u svom novom filmu, uzbudljivom trileru 'Zatočene' kojemu kao najveću manu moramo istaknuti dvojbenu moralnu pouku.

Hugh Jackman je od boli, bijesa i nemoći frustrirani pater familias Keller Dover, čija je mala kći zajedno s prijateljicom misteriozno nestala u blizini obiteljske kuće. U to vrijeme u ulici je viđen sumnjivi kamper, no policija nema nikakvih dokaza protiv isprva osumnjičenog vozača, pa Keller započinje vlastitu istragu. Istovremeno, revni policajac Loki (Jake Gyllenhaal) čvrsto je odlučio pronaći djevojčice.

Villeneuve sigurno vodi ovu dvoipolsatnu priču, s puno sugestivnih detalja, ne dopuštajući gledatelju da predahne od napetih događaja, ponekad čak i možda nepotrebno 'varajući' (moglo bi se, recimo, prigovoriti zbog rukavca sa sumnjivcem opsjednutim labirintima – ta linija zapleta možda nije posve nepotrebna, ali se doima nedovoljno razrađenom). Sjajna atmosfera, zanimljiva priča i mahom odlični glumici – osobito Jake Gyllenhaal i Melissa Leo u ulozi pomajke glavnog osumnjičenog – najjači su aduti filma.

Među slabije elemente, pak, spada karakterizacija likova, kojoj redatelj nije posvetio dovoljno pažnje. Većina likova tek je skicirana, dok je malo više pažnje posvećeno samo Kelleru, čije se postupno potonuće u čisto ludilo studiozno prati, i znatiželjnom ali blago neurotičnom Lokiju.

Ipak, ispod dramatičnih i mračnih slojeva trilera 'Zatočene' kriju i dvojbenu moralnu pouku. Pitanje vjere, koje je zapravo središnja tema filma, obrađeno je na pomalo pamfletistički način, tako da se - iako Villeneuveu i scenaristu Aaronu Guzikowskom to možda i nije bila namjera - sugerira da nema većeg zla i gorih ljudi od onih koji su izgubili vjeru u boga (daljnje ulaženje u ovu problematiku zahtijevalo bi detaljnije otkrivanje raspleta, što ćemo ovom prilikom izbjeći za one koji bi željeli pogledati film bez 'spoilera').

Takve implikacije ponešto umanjuju ukupni dojam, no i unatoč tome 'Zatočene' su među boljim filmovima koje smo posljednjih tjedana mogli vidjeti na redovnom kino repertoaru.