VELIKO OTKRIĆE

• Zadnja izmjena 06.08.2009 12:59
  • Objavljeno 06.08.2009 u 13:00
virus svinjske gripe

Izvor: Reuters / Autor: Reuters

Znanstvenici su dekodirali cjelokupni genetski sastav virusa HIV-1 koji je glavni uzročnik oboljenja od AIDS-a

Znanstvenici se nadaju da će novo otkriće dovesti do boljeg razumijevanja načina na koji se virus širi te da će ubrzati razvoj lijekova koji bi trebali pridonijeti boljim rezultatima u liječenju ove opake bolesti.

HIV prenosi vlastitu genetsku informaciju na složeniji način od ostalih virusa. Otkriće američkih znanstvenika daje ostalim stručnjacima uvid u informaciju virusa koja je duboko skrivena.

Poput drugih virusa, koji uzrokuju gripu, hepatitis C i dječju paralizu, HIV prenosi svoju genetsku informaciju kao jednostrani RNK, a ne kao dvostrani DNK. Kako kažu, planiraju iskoristiti spomenute informacije da bi uveli sitne promjene u virusu. Informacija u DNK je kodirana na jednostavniji način od informacija u RNK gdje je to puno složenije.

Dekodiranje cjelokupnog genoma pružilo je znanstvenom svijetu uvid u genetsku informaciju koja prije nije bila dostupna, a najvjerojatnije ima odgovor na važna pitanja o ponašanju virusa. Znanstvenici sa sveučilišta u Sjevernoj Karolini novo otkriće planiraju iskoristiti kako bi unijeli male promjene u virus.

'Ako vidite da virus nije narastao nakon što ste intervenirali u njega i pokušali izazvati mutaciju, tada znate da ste dirnuli u nešto što je za taj virus iznimno važno', pojasnio je Ron Swanstrom, profesor mikrobiologije i imunologije.

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi