udobnost se cijeni

Zbogom uskim hlačama: Široki modeli napokon su osvojili i muškarce

14.10.2025 u 10:10

Bionic
Reading

Široke hlače vratile su se na velika vrata u mušku modu, donoseći osvježenje i novu dimenziju udobnosti u garderobu suvremenog muškarca. Nakon godina dominacije uskih krojeva, sve veći broj njih bira prostranije modele koji, osim što su funkcionalni, postaju moćan alat za osobni izraz

'Sve više muškaraca oblikuje svoju siluetu oko hlača', primijetila je Sophie Jordan, direktorica muške linije odjeće u online luksuznoj trgovini Mytheresa, potkrepljujući svoju tvrdnju podatkom da je prodaja muških hlača ove godine skočila za 78 posto u njihovoj trgovini.

Ta kategorija postaje važnija i za pojedine marke odjeće: u 2024. godini hlače su činile 65 posto poslovanja pariškog muškog brenda Officine Générale u segmentu odijela, uključujući sakoe, otkrio je Pierre Mahéo, njegov osnivač, kreativni direktor i izvršni direktor.

Rast prodaje hlača dolazi u vrijeme u kojem se njihova silueta značajno promijenila.

Nakon više od desetljeća dominacije uskih silueta u posljednje tri godine šire hlače za muškarce ponovno su u modi.

Taj trend prodire i među slavne osobe, poput glumaca Colmana Dominga, Jacoba Elordija i Paula Mescala, a koji na međunarodnim crvenim tepisima nose prostranije hlače, ali i u mainstream.

Broj širih modela muških hlača u maloprodajnim lancima trgovina u SAD-u porastao je 17 posto u kolovozu ove godine, a uske hlače pale su za 47 posto u istom razdoblju, prema podacima platforme Edited.

Nude više udobnosti i laskaju svima

Dugotrajno smatrane službenim i pomalo ukočenim komadom, šire hlače zapravo nude veću udobnost od onih uskih, što je postalo posebno bitno muškarcima naviknutima na sportsku odjeću tijekom pandemije.

Osim toga, široke hlače laskaju svim tjelesnim tipovima i jednako su moderne s kožnom jaknom, kao i sakoom na dvoredno kopčanje.

Uspon širokih hlača – i stalna prilagodba stila u linijama raznih brendova – pokazuje koliko one postaju ključni element osobnog stila muškaraca.

'Hlače su postale glavna točka muške modne odjevne kombinacije. Nekad se činilo da su samo dodatak, a glavnu ulogu imali su drugi komadi', ističe Jordan iz trgovine Mytheresa.

Zašto muškarci žele šire hlače?

Prošlo je gotovo 40 godina otkako su šire hlače bile popularne među muškarcima, a u eri 80-ih učinio ih je popularnima Giorgio Armani zahvaljujući filmovima poput 'Američkog žigola' i oskarovskom crvenom tepihu.

Bile su popularne i u 90-ima, ali u nultim godinama nametnule su se uske hlače.

Dizajneri poput Rafa Simonsa, Hedija Slimanea i Thoma Brownea predstavili su više pripijene modele na pistama te su ih ubrzo prihvatili tadašnji influenceri, poput članova rock benda The Strokes.

Iako je taj trend obilježio 2010-e, u 2020-ima je glamurozni rock 'n' roll stil zamijenjen 'dosadnom' uniformom u vidu uskih chino hlača i uskih košulja na kvadratiće, istaknuo je modni komentator Derek Guy. Ta sveprisutnost uskih modela natjerala je modom opsjednute muškarce da potraže alternativu.

Povratak širih hlača u modu djelomično je i sociopolitički fenomen. Glavni konzervativci koji promiču tradicionalne ideje, poput Matta Walsha, preferiraju uske hlače (što je ironično jer su ih prije 25 godina smatrali izrazito ženstvenim stilom, kaže Guy). To je dovelo do pojave performativnog muškarca koji odbacuje tradicionalne muške stereotipe nošenjem širokih hlača dok ispija matchu i čita romane Sally Rooney kako bi ženama izgledao 'civiliziranije'.

Osim toga, široke hlače jednostavnije su i pristupačnije. Dok one uske bolje pristaju vitkim muškarcima, široki modeli obuhvaćaju veći raspon tjelesnih tipova. Također, lako ih je kombinirati s različitim gornjim komadima, poput predimenzioniranog džempera ili uske jakne, što muškarcima daje više prostora za eksperimentiranje i razvijanje osobnog stila, ističe Tim Dessaint, influencer koji redovito dijeli savjete svojoj zajednici od 1,5 milijuna pratitelja na YouTubeu.

'Muškarcima je sve ugodnije izraziti sebe te su podjednako spremni eksperimentirati različitim siluetama, uključujući šire hlače', smatra Dessaint te dodaje: 'To ide ruku pod ruku s time da se muškarci počinju osjećati ugodnije u svojoj koži.'

Kako brendovi pristupaju trendu širih hlača

Prva muška kolekcija za Dior dizajnera Jonathana Andersona predstavila je brojne predimenzionirane modele hlača, kao i japanski Auralee i američki brend Todd Snyder.

Oni koji najviše profitiraju od tog trenda imaju svoj prepoznatljiv potpis – od raznih širina hlača do njihove izrade u neočekivanim materijalima.

Pariški muški brend Husbands ima hlače s visokim strukom, a one daju više slobode u dizajnu širine nogavica, kaže njegov osnivač i kreativni direktor Nicolas Gabard. Husbands, poznat po Saint Laurentom inspiriranim krojevima po mjeri iz 1970-ih, nudi modele s užim i s retro zvonolikim nogavicama te one koji su dovoljno široki da obuhvate cipelu. Brend povećava ponudu hlača jer potražnja za ovom kategorijom rapidno raste.

'Takav pristup je razigraniji i neočekivaniji, a određeni muškarci uzbuđeni su zbog toga', kaže Jordan.

No te eksperimente treba uskladiti s realnim željama kupaca.

Brendovi se pripremaju za ono što sljedeće dolazi. Prada je tako u lipnju na reviji predstavila hlače nošene preko loaferica dok je Michael Rider uveo uske modele u svojoj prvoj kolekciji za brend Celine u srpnju.

'U budućnosti će to najvjerojatnije biti kompromis – ni preusko, ni preširoko', kazao je Jian DeLeon, modni direktor muške linije u Nordstromu.

Neki brendovi rade na trajnijoj verziji šireg kroja. Najprodavaniji muški model robne marke Alex Mill su hlače s naborima i kratkim rubom, opuštene u bedrima, a sužavaju se kod gležnja. Taj je kroj relevantan i danas, ali ne bi izgledao neprimjereno ni 2015. godine, kad su krojevi bili puno uži.

Koji god oblik hlača bude dominirao u nadolazećim godinama, sadašnja popularnost širokih nogavica potaknula je dizajnere da ponude razne varijante – od blago lepršavih do pretjerano predimenzioniranih verzija – što u konačnici potiče muškarce da eksperimentiraju i oblikuju vlastiti stil umjesto dosljednog kopiranja trenda.

'Sve se svodi na moderniju svijest o muškarcima koji preuzimaju kontrolu te su otvoreniji prema onome što im odgovara i daje im osjećaj zadovoljstva kada to nose', zaključuje DeLeon.