NEPODNOŠLJIVA SVAKODNEVNICA

[VIDEO] Kako se nositi s monotonijom trenutnog života

  • Autor: T. B.
  • Zadnja izmjena 08.01.2021 15:23
  • Objavljeno 08.01.2021 u 15:23
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: olrat / Alamy / Alamy / Profimedia

U doba koronavirusa svaki dan počinje sličiti prethodnome, no ne dajte se lošim osjećajima i pokušajte se zabaviti kako biste izbjegli dublje probleme

Bez obzira kakve male promjene se trenutno događaju u svijetu oko nas, svakodnevnica nam je još uvijek u sjeni pandemije. Koronavirus još će nam neko vrijeme onemogućavati normalne izlaske s prijateljima.

Psihoterapeutkinja Lucy Fuller smatra kako to i nije u potpunosti loša stvar.

'Rutina može biti vrlo dobra za osobe koje se bore s anksioznošću, no to nije isto kao i nemati nešto čemu se veselimo u budućnosti', kaže Lucy Fuller.

Jedan dio ljudi koje monotonija svakodnevnice pogađa mogu na kraju završiti u blagoj depresiji.

Kad radimo iste stvari svaki dan, jedan dio nas postaje uspavan i to nam ograničava interakciju sa svijetom i životom. To je mišljenje psihologinje Wendy Shooter.

Wendy Shooter kaže kako osobe koje se djelomično isključuju ne doživljavaju normalne promjene i kreativnost kako treba. Većina nas je usredotočena na 'preživljavanje' u nadi bolje budućnosti.

'No, srećom, postoje stvari koje mogu razbiti monotoniju. Većina naših emocionalnih doživljaja ovisi o očekivanjima. Ako sami sebe uvjerimo da je sve dosadno jer ne izlazimo, onda ćemo biti u stanju kroničnog razočarenja', kaže psihologinja Sue Roffey.

'No, ako, s druge strane, napravimo listu knjiga koje bismo željeli pročitati, recepata koje bismo željeli isprobati, osoba kojima bismo željeli pomoći ili osmislimo nešto drugo što bismo željeli svladati, onda ćemo takve izazove vidjeti kao prilike', nastavlja psihologinja.

Lucy Fuller savjetuje da i dalje radimo planove, no u okviru novonastale situacije. Valja podijeliti svoje želje na one koje možemo odmah ostvariti i na one koje će nam se ispuniti jednom kad se situacija normalizira.

'Usredotočite se na sebe i svoje mentalno zdravlje te kako možete ojačati i podići si energiju. Nemojte razmišljati o lošim stvarima i onome što ne možete promijeniti', dodaje Lucy Fuller.

Tajna je početi primjećivati male stvari koje nas čine sretnima. Možda ste započeli mali vrt na prozoru i imate priliku pažljivo pratiti rast svojih biljaka, a možda primjećujete napredak u vlastitoj kuharskoj vještini ili u nečemu drugome čime se bavite – to su sitnice koje će vas ispuniti zadovoljstvom.

Uvedite novosti u svoju rutinu. To može biti nešto jednostavno poput drugačijeg puta do trgovine, pa sve do drugačije prehrane ili načina na koji vježbate.

Ako imate dovoljno vremena i novca, možda je pravi trenutak za preuređenje o kojem ste razmišljali. Možda vam samo treba neka nova sitnica na policama.

Iako se svi borimo s vlastitim problemima, valja ipak imati na umu da postoje osobe koje su ostale bez posla ili su izgubili voljene. Važno je održati zdravi pogled na život i nadati se da će se stvari popraviti jednom kad se cijepimo i kad ponovo dođu duži topliji dani.

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!