ISTRAŽIVANJE U SAD-u

Potiču li TV reklame tinejdžere na pijenje alkohola?

30.01.2013 u 10:16

Bionic
Reading

Može li se reklamne TV sadržaje dovesti u vezu s tinejdžerskim pijenjem alkohola?

Istraživači Sveučilišta u Kaliforniji proveli su istraživanje koje je ukazalo na to da će 12-godišnjaci i 13-godišnjaci koji su se pozitivno izjasnili o TV reklamama za alkoholna pića češće posegnuti za alkoholom u stvarnosti, prenosi wcvb.com. U ovom su istraživanju sudjelovale 23 slučajno odabrane škole s područja Los Angelesa.

Naravno, što su reklame privlačnije, i mladima je privlačniji proizvod. Stručnjaci s tog sveučilišta kažu i da se pijenje alkohola u tinejdžerskim godinama često povezuje i s buntovništvom, kul stavom i nečim što rade odrasli, a to im je, dakako, vrlo primamljivo. Rezultati su ukazali na to da će oni kojima se sviđaju takvi TV sadržaji puno češće željeti sebe vidjeti u takvoj situaciji - tj. kako piju alkohol.

Autori studije proveli su anketu među 12-godišnjacima i 13-godišnjacima, a u reklamama se nisu pojavljivali imena ili logotipi proizvoda.

Utvrđeno je da postoji značajna povezanost između reklamnih TV sadržaja i buduće konzumacije alkohola, a zanimljivo da je to posebno bilo izraženo među djevojčicama. Dječaci kojima su se sviđali takvi reklamni sadržaji bili su većinom problematična ponašanja, slabije su učili, imali lošiju koncentraciju, pokazivali su agresivnost i češće upadali u nevolje, tj. pokazivali su ponašanje kakvo se može dovesti u vezu s posljedicom konzumacije alkohola, stoji u rezultatima tog istraživanja.