UZALUD VAM ZNOJ

Pet razloga zašto vaša tjelovježba ne daje rezultate

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 16.12.2011 07:17
  • Objavljeno 16.12.2011 u 07:17
zdravlje mršavljenje višak kilograma dijeta žena

zdravlje mršavljenje višak kilograma dijeta žena

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Možda redovito vježbate mjesecima ili čak godinama, a kazaljka na vagi i dalje divlja? Donosimo pet mogućih razloga zašto vas rastezanje na spravama ne čini mršavijima

Što više vježbate, to više jedete

Puno ste vježbali, ali to nije dobra isprika da nadoknadite. 'Istraživanja pokazuju da ljudi običavaju jesti više kada su tjelesno aktivni', kaže Michele Olson, ekspertica tjelesne kulture sa Sveučilišta Aubur Montgomery za Huffington Post

Mislite da je vaših 45 minuta trčanja ujutro dovoljno da se potroši kalorijska vrijednost čokoladnog kolača koji vam se nudi za desert? Razmislite o ovome: prosječna žena od 65 kilograma potroši oko 476 kalorija za 45 minuta trčanja. Uobičajena čokoladna bomba koju nude slastičarnice je oko 1.200 kalorija. Pa ako pojedete i pola porcije, u nekoliko zalogaja ćete poništiti učinke svog trčanja.

Rješenje
Stavite svoje vježbanje u odnos s onim što ste pojeli. Ustrajte na zdravoj prehrani jednako kao što ste ustrajni u vježbanju. Olson preporuča da ispisujete preciznu dnevnu listu svega što ste pojeli, zbrojite kalorije i onda ih usporedite s kalorijama koje ste izgubili vježbajući. Tako ćete imati jasnu bilancu 'primitaka i izdataka' i bit će vam jasno jeste li u plusu ili minusu. Nema razloga da sami sebe obmanjujete.


Vježbate do iznemoglosti

Upisali ste se na ubitačnu ranojutarnju aerobik grupu, tečaj za najnaprednije, idealno za samokažnjavanje zbog viška kilograma koje ste nakupili. Međutim, ne daje rezultate. Kile ne idu dolje. Ako vas vježbanje ostavlja u osjećaju totalne polomljenosti, nakon kojeg ne želite ništa drugo do li leći i odmarati se i cijeli dan samo gledate kako biste se svalili u stolicu – to je u pravilu više štete nego koristi.

Vježbanje treba pomicati granice, ali pretjerano stiskanje gasa ima suprotne učinke. Pretjerana aktivnost može imati različite učinke – od pojačane potrebe za šećerom do slabljenja imunološkog sustava, a sve to vodi k novim i novim kilogramima viška.

Rješenje
Optimalan plan vježbanja onaj je koji umara, ali ne premara, koji će vas razgibati, a ne ukočiti. Što to točno znači – razlikuje se od pojedinca do pojedinca. Ako niste sigurni kako normirati vježbe, potražite pomoć stručnjaka koji će vam propisati prikladnu porciju.

Vaše vježbanje troši manje nego što mislite

thinstock

thinstock

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: thinstock


Ispunjavaju vas ponos i zadovoljstvo kada steper pokazuje da ste upravo istopili 800 nepotrebnih kalorija? Ne zaključujte tako brzo, upozorava ekspertica Michele Olson. Vrlo je rijetko tako munjevito eliminiranje kalorija. Po njezinim spoznajama, većina pomagala precjenjuje naše unutrašnje sagorijevanje za 30-ak posto.
'Većina pomagala ne traži da upišete svoju tjelesnu težinu, pa je potrošnja kalorija obično procijenjena na bazi težine od osamdeset kilograma. Ako ne težite toliko, nego dvadeset kilograma manje, nećete potrošiti ni približno onoliko koliko znatno teža osoba od vas', objašnjava Olson.

Istraživanja pokazuju da ljudi običavaju jesti više kada su tjelesno aktivni
Čak ni oni koji koriste čitače pulsa ne moraju biti puno pouzdaniji. Naime, istraživanja su pokazala da kardio sprave koje aktiviraju samo noge znatno manje podižu puls, nego li one kod kojih se aktivira cijelo tijelo, a posebice mišići ruku. No razlika u brzini otkucaja srca koja tu nastaje ne znači istodobno i različitu potrošnju kalorija – ona će ostati ista (a ponekad čak i manja).

Rješenje
Prebacite se na vježbe kod kojih možete izmjeriti prevaljenu udaljenost, jer to je pouzdaniji pokazatelj potrošnje kalorija, savjetuje Michelle Olson. 'Na primjer, ako želite potrošiti 300 kalorija, to je pet kilometra džoginga, sedam kilometra hoda ili 15 kilometra na biciklu.' I tu su oscilacije mnogo manje.

Neuravnoteženo vježbanje

Naravno, svi volimo zumbu, ali to još uvijek ne znači da su satovi plesa dovoljni da bismo ostali u kondiciji. 'Raznolikost nije samo bogatstvo života, nego i najefikasniji put da steknemo ljepše, vitkije, čvršće tijelo', kaže Olson. 'Ne postoji ta jedna jedina aktivnost koja može nadomjestiti sve ostale.'
Radeći samo kardio trening ili uvijek iste vježbe snage znači da propuštate mogućnost da izložite svoje tijelo novim izazovima (u prijevodu: da potrošite više kalorija iskušavajući nešto novo).

Rješenje
Osmislite tjedni program koji rotira različite vrste vježbi (kardio, snaga, istezanje itd.) i redovito ih mijenjajte, da vam se tijelo i um ne bi brzo zasitili uvijek istih pokreta. Olson preporučuje najmanje tri različite vježbe snage i pet različitih kardio treninga tjedno da se osigura potrebna raznolikost tjelesnih izazova.

Zapadanje u jednoličnost

Tešete li tijelo već mjesecima istim utezima od tri kilograma? Vrijeme je da se uhvatite nečeg težeg, kako biste povećali potrošnju kalorija i izgradnju mišića. I ne samo to: isprobajte treninge koje do sada niste (možda joga ili pilates) kako biste izložili tijelo novim podražajima.

Zašto su promjene toliko važne? Ponavljanje jednog te istog – bilo težina, bilo vježbi – znači da je našem tijelu svaki put sve lakše svladati zadatak. Nakon nekoliko tjedana, naviknemo se na svaku aktivnost ili kretnje. Što više koristimo stečeno znanje, to je našem tijelu lakše svladati zadatak. A to na kraju znači da trošimo manje kalorija nego što smo trošili kada smo iste te vježbe s istim tim utezima svladavali prvi put.

Rješenje 
Načina je puno, učinak isti: bilo da iskušate teže utege ili teži stupanj na steperu ili biciklu, bilo da promijenite intenzitet ili stil vježbanja, promjena će pomoći da ponovo potaknete topljenje masnih naslaga. Čak i treninzi koji sami po sebi ne troše puno kalorija, kao što su joga ili pilates, ako su novi za vaše tijelo, bit će dobrodošla promjena, a čim ga izmaknemo navici i rutini, naše tijelo troši više. Promjena je uvijek dobra.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi