ZDRAVLJE NA TANJURU

Ove namirnice prirodno snižavaju tlak i pospješuju zdravlje srca

  • Autor: I. But.
  • Zadnja izmjena 07.03.2018 11:50
  • Objavljeno 21.01.2018 u 10:34
Ove namirnice prirodno snižavaju tlak i pospješuju kardiovaskularno zdravlje

Ove namirnice prirodno snižavaju tlak i pospješuju kardiovaskularno zdravlje

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Povišeni krvni tlak velik je problem, kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj. Većina prehrambene navike mijenja tek kada dođe do zdravstvenih tegoba, a najčešće rješenje za povišeni krvni tlak za kojim posežemo su tablete, no majka priroda pobrinula se da nam omogući lijek za svaku bolest, pa tako i hipertenziju. Evo koje namirnice morate uključiti u prehranu kako biste snizili tlak

Povišeni krvni tlak ili hipertenzija često se još naziva tihim ubojicom. Teško ga je detektirati, a statistike pokazuju da u Hrvatskoj svakog sata jedna osoba umre od iznenadnog srčanog zastoja. Procjenjuje se da 37,5 posto Hrvata pati od arterijske hipertenzije.

Pravilnom prehranom moguće je uravnotežiti krvni tlak i umanjiti opasnost od prerane smrti, s obzirom na to da određene namirnice prirodno snižavaju tlak i pospješuju kardiovaskularno zdravlje.

1. Zobene pahuljice

Konzumacijom zobene kaše znatno se smanjuje sistolički i dijastolički tlak kod osoba koje boluju od hipertenzije

Konzumacijom zobene kaše znatno se smanjuje sistolički i dijastolički tlak kod osoba koje boluju od hipertenzije

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Odjednom pahuljice za doručak ne zvuče kao klišej. Zobene pahuljice iznimno su bogate magnezijem, važnim nutrijentom na temelju kojeg je osmišljena i najpopularnija dijeta Dash, poznata po tome što, osim na gubitak kilograma, naglasak stavlja na zdravlje srca i krvožilnog sustava.

Istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Family Practice otkrilo je da se konzumacijom zobene kaše znatno smanjuje sistolički i dijastolički tlak kod osoba koje boluju od hipertenzije. Betaglukan, primarno vlakno koje se nalazi u zobi, igra važnu ulogu u zdravlju srca te prirodno snižava kolesterol.

Ako niste pobornik klasične zobene kaše s jogurtom, zob možete skuhati na mlijeku uz dodatak meda te cimeta i kakaa, koji su jaki saveznici u očuvanju vitke linije. Zob možete dodati i u voćni smoothie ili ga usitniti u brašno i od njega napraviti zdrave palačinke, dok za ručak zobeno brašno možete iskoristiti za pripremu slasnih polpeta s povrćem. Izbora je mnogo, a potrebno je samo malo mašte.

2. Pistacio

Istraživanje objavljeno u American Journal of Clinical Nutrition potvrdilo je da pistacio ima najbolje pokazatelje kada je riječ o snižavanju krvnog tlaka

Istraživanje objavljeno u American Journal of Clinical Nutrition potvrdilo je da pistacio ima najbolje pokazatelje kada je riječ o snižavanju krvnog tlaka

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Redovitom konzumacijom orašastih plodova možete održavati svoj krvni tlak u granicama normale, što su potvrdila i brojna istraživanja koja su se tijekom godina bavila ovim medicinskim problemom. Opće je poznato kako orašasti plodovi sadrže 63 posto zdravih masti koje čuvaju srce, a pistacio je izdvojen kao vjerojatno najjači saveznik u borbi protiv povišenog krvnog tlaka.

Istraživanje objavljeno u American Journal of Clinical Nutrition potvrdilo je da pistacio ima najbolje pokazatelje kada je riječ o snižavanju krvnog tlaka. Za to je zaslužno nekoliko nutrijenata koji se mogu pronaći u njemu – magnezij, kalij i vlakna. Pistacio koji ima više kalija od banane sadrži i moćne antioksidante – polifenole i karotenoide.

Ubacite pistacio u salatu, jogurt, tacose ili njima zamijenite nezdrave grickalice za vrijeme gledanja televizije. Pazite da ne pretjerate, jer ipak je riječ o kaloričnoj namirnici.

  • +11
  • +8

Zdrave namirnice koje su u kombinaciji još moćnije

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

3. Crno vino

Istraživanja su pokazala da crno vino, ukoliko se konzumira u umjerenim količinama, povećava razinu 'dobrog' kolesterola (HDL), a smanjuje razinu 'lošeg' kolesterola (LDL) u krvi

Istraživanja su pokazala da crno vino, ukoliko se konzumira u umjerenim količinama, povećava razinu 'dobrog' kolesterola (HDL), a smanjuje razinu 'lošeg' kolesterola (LDL) u krvi

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Crno grožđe poznato je po tome što obiluje antioksidantima, točnije fitonutrijentima koji se nazivaju polifenoli. Upravo zbog polifenola vino je uvršteno u prehrambeni proizvod antiviralnog i baktericidnog djelovanja. Polifenoli se u tijelu vežu za slobodne radikale i smanjuju naslage na krvnim žilama, čime se sprečava rizik od kardiovaskularnih oboljenja.

Istraživanja su pokazala da crno vino, ukoliko se konzumira u umjerenim količinama, povećava razinu 'dobrog' kolesterola (HDL), a smanjuje razinu 'lošeg' kolesterola (LDL) u krvi.

Citrin ili vitamin C2  djeluje pozitivno na pruživost krvnih žila, a proantocijanidoli i u proteklih desetak godina determinirani resveratrol uspješno štite od ateroskleroze, regulirajući razinu lipida u krvi. Resveratrol sprečava pojavu tromboze, odnosno grušanje krvi unutar krvne žile, potiče cirkulaciju i poboljšava rad srčanog mišića.

U svoju dnevnu rutinu uključite konzumaciju crnog vina. Svaki dan uz ručak popijte jedan do dva decilitra crnog vina i vaša će se krvna slika ubrzo popraviti.

4. Naranče

Hesperidin koji se nalazi u naranči može pomaže u održavanju zdravog krvnog tlaka i normalnom funkcioniranju krvnih žila

Hesperidin koji se nalazi u naranči može pomaže u održavanju zdravog krvnog tlaka i normalnom funkcioniranju krvnih žila

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Ima li boljeg jutarnjeg stimulansa za organizam od svježe iscijeđenog narančinog soka? Naranče predstavljaju bogat izvor kalija, važnog minerala u spomenutoj dijeti Dash. Zapravo, naranče su jedne od najvećih izvora kalija koji je dostupan tijekom cijele godine.

Hesperidin, flavonoid povezan s redukcijom krvnog tlaka i kardiovaskularnim rizikom, prirodno se nalazi u naranči, a samim time i cijeđenom soku. Najnovije istraživanje objavljeno u American Journal of Clinical Nutrition pokazuje da hesperidin može pomoći u održavanju zdravog krvnog tlaka i normalnom funkcioniranju krvnih žila kod osoba s prekomjernom težinom ukoliko svakodnevno konzumiraju svježe iscijeđen sok naranče.

  • +5
  • +2

Namirnice koje podižu imunitet

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

5. Leća

Istraživanje objavljeno u British Journal of Nutrition potvrdilo je kako leća doista snižava krvni tlak

Istraživanje objavljeno u British Journal of Nutrition potvrdilo je kako leća doista snižava krvni tlak

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Leća je, uz crni grah, slanutak, grašak i mahune, kulinarski zahvalna i nutritivno bogata namirnica. Osim što je vrlo pristupačna i jeftina, obiluje vlaknima i kalijem, zbog čega je glavna zvijezda dijete Dash te se preporučuje osobama koje imaju problema s povišenim krvnim tlakom. Istraživanje objavljeno u British Journal of Nutrition potvrdilo je kako doista snižava krvni tlak.

Za pripremu leće, ovisno o vrsti, potrebno je otprilike 30 minuta, a njezine pozitivne karakteristike su i to što obiluje vlaknima koja daju duži osjećaj sitosti, kao i proteinima koji su prirodna hrana za mišiće, te ima niži glikemijski indeks od ostalih mahunarki.

6. Cikla

Cikla obiluje magnezijem i kalijem te nitratima, za koje su studije pokazale da imaju snažan utjecaj na snižavanje krvnog tlaka

Cikla obiluje magnezijem i kalijem te nitratima, za koje su studije pokazale da imaju snažan utjecaj na snižavanje krvnog tlaka

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Ništa ne može pobijediti ciklu kada je zdravlje krvi u pitanju! Ovo korjenasto povrće sadrži dva ključna minerala za borbu protiv hipertenzije – magnezij i kalij - te je bogato nitratima, za koje su studije pokazale da imaju snažan utjecaj na snižavanje krvnog tlaka. Istraživanje objavljeno u časopisu Hypertension pretpostavlja kako prirodna pretvorba nitrata u nitrite, koja se u tijelu događa tijekom apsorpcije, pozitivno utječe na krvni tlak.

Za doručak ili međuobrok svježu ciklu možete iscijediti u sokovniku i pomiješati s narančinim sokom, dok je za ručak i večeru možete poslužiti pečenu ili kuhanu na pari kao prilog uz meso.

  • +10
  • +7

Kako ispravno kuhati povrće

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!