JEDI ZDRAVO!

Ostaci hrane koje biste trebali jesti

hrana povrće

hrana povrće

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Zeleni dio mrkve, koru mladog krumpira te lišće celera i brokule, umjesto da tijekom pripreme jela bacate, iskoristite i pojedite jer sadrže obilje hranjivih tvari

Ako bacate dijelove voća i povrća nakon čišćenja, razmislite još jednom! Upravo ti dijelovi namirnica, poput kore mladog krumpira, lišće celera, lišće brokule imaju obilje nutrijenata, a možete ih iskoristiti i u pripremi ukusnih jela. Evo koje dijelove namirnica ne biste trebali tako olako bacati.

Zeleni dio mrkve (lišće mrkve)
Ovi dijelovi mrkve obiluju klorofilom – radi se o izvrsnom izvoru magnezija koji je važan za krvni tlak i jake kosti i mišiće. Sadrže i kalij koji doprinosi pravilnom radu probavnog sustava i pomaže u prevenciji osteoporoze. Zeleni dio mrkve sadrži i vitamin K bitan za zdrave kosti. Zbog visoke količine kalija, ovaj dio mrkve može biti gorka okusa pa ga je najbolje sitnije nasjeckati i dodati u miješanu salatu, ili ga možete koristiti u pripremi povrtne juhe.

Kora mladog krumpira

Kora mladog krumpira sadrži kalij, vitamin C, željezo i vlakna, a kora samo jednog krumpira sadrži 18 posto preporučenog dnevnog unosa dijetnih vlakana. Hrana koja obiluje vlaknima pomaže kod regulacije probave i snižava rizik od srčanih bolesti i dijabetesa. Također ćete uz vlakna biti dulje siti.

Stabljika blitve
Prema jednom njemačkom istraživanju, stabljike blitve sadrže aminokiselinu glutamin, koja jača imunološki sustav i sposobnost tijela da se oporavi nakon ozljede. Stabljike blitve obiluju i vlaknima; možete ih jesti sitno nasjeckane i pripremljene zajedno s ostatkom (lišćem) blitve.


Lišće celera
Sadrži i do pet puta više magnezija i kalcija nego sama stabljika. Magnezij je važan za sintezu proteina i metabolizam, a kacij, osim za kosti, nužan je i za zdravlje mišića i krvnih žila. Lišće celera ima i protuupalna svojstva. Možete ga narezati u salatu.

Lišće brokule
Porcija lišća brokule od 30 grama opskrbit će vas sa 90 posto potrebne dnevne razine vitamina A, koji je važan za imunitet organizma i zdrav vid. Lišće brokule također je dobar izvor vitamina C, jedna porcija sadrži oko 43 posto potrebne dnevne doze ovog vitamina.

Više pročitajte na ordinacija.hr.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!