Kad je riječ o odijevanju za zabavu, T-shirt je obično odjevni predmet iz kojeg se presvlačite, a ne u koji se odijevate. Ove blagdanske sezone, ležerna majica prolazi kroz pravu metamorfozu
Izrađena od vune, a ne pamuka, takozvana koktel majica obično ima ležeran, a ne pripijen kroj, te rukave koji sežu malo iznad lakta. Ponekad dolazi ukrašena sjajnim detaljima oko izreza, a ponekad je jednostavna, što nositelju ostavlja prostor da sam doda dozu sjaja, primjerice blještavom ogrlicom ili brošem.
Udobna poput obične majice, elegantna poput pletenine
'Ima taj suptilni izgled koji T-shirt uvijek donosi, ali za razliku od pamučne majice koja se do podneva opusti i gubi formu, pletena verzija djeluje profinjenije', kazala je u razgovoru za Guardian Buffy Reid, osnivačica britanskog brenda pletenine &Daughter. Ona taj komad opisuje kao 'jednako udoban kao T-shirt, ali s elegancijom pletenine'.
Koktel majica nova je kategorija unutar večernje pletenine. Budući da je izrađena od prirodnih vlakana, vuna ima termodinamička svojstva – grije kad je hladno, a hladi kad je toplo – kvalitetu idealnu za blagdanske prilike u kojima je nečije grijanje drugome sauna.
Gospođa Prada pokrenula trend
Miuccia Prada, poznata u modnom svijetu kao gospođa Prada, jedna je od glavnih pokretačica transformacije skromnog T-shirta. Dosljedno nosi jednostavan kašmirski pulover s rukavima podvrnutim do lakta i raskošnu ogrlicu od dragog kamenja za svoj naklon nakon revije.
Ove sezone, ona i njezin su-dizajner Raf Simons poigrali su se konceptima ženstvenosti i ljepote na pisti, izjavivši da 'ovo nije vrijeme za dekadenciju', dok su predstavljali pletene T-shirte s lancima i biserima koji vise oko izreza – komade dostojne same gospođe Prade.
Iako se Prada majice prodaju po četveroznamenkastim iznosima, high street brendovi brzo su reagirali, nudeći vlastite verzije – ali korištenjem sintetičkih vlakana ili mješavina, umjesto čiste vune.
To znači da se neće razgraditi, a kao neprozračan materijal mogu uzrokovati znojenje. Uz to, rastuća potražnja za jeftinim kašmirom pridonosi dezertifikaciji u zemljama poput Mongolije, gdje se uzgajaju koze za kašmir.
Direktorica mode u John Lewisu, Queralt Ferrer, kaže da trend profinjenih T-shirta pokreću kupci koji traže vrijednost i svestranost. Njihova kašmirska majica od 80 funti, koja se podjednako može nositi u uredu ili na večeri, postala je pravi bestseller.
Nudi alternativu tipičnim topovima
'Kašmir, sa svojom mekom teksturom i rastezljivošću, bolje mi pristaje jer sam često između veličina – imam veće grudi, uski struk i uzak torzo. Kašmir se bolje prilagođava tim proporcijama koje modna industrija često zanemaruje', istaknula je Naomi Pike, urednica u britanskom izdanju magazina Elle.