Kako bi promovirao nadolazeći film 'Marty Supreme', distributer A24 - poznat po svom profinjenom, nišnom pristupu marketingu filmova koji nisu potpuno indie - pretvorio je običnu jaknu u trenutak popkulturne rasprave
Luksuzni streetwear brend Nahmias, uz glavnog glumca Timotheeja Chalameta i njegova stilista Taylora McNeilla, osmislio je vjetrovku s ušivenim nazivom filma.
Sama jakna nije ništa posebno, premda stiže s dozom stila 90-ih. Ono što je cijelu stvar učinilo velikom bila je šira promotivna kampanja 'Martyja Supremea' – na granici između genijalnog gerilskog marketinga i korporativne zarade – koja je naposljetku prevagnula na ovo drugo, odražavajući (možda) konačni vrhunac merchmanije indie filmskih naslova.
Između brendiranih kutija žitarica i fotografija poznatih lica postalo ju je, očito, nemoguće izbjeći.
'C u at 7', objavio je Chalamet na Instagramu, uz adresu pop-up trgovine u New Yorku, ispred koje su se stotine studenata okupljale u redovima da kupe dio kolekcije, ulove pogled na Chalameta ili ostatak zvjezdane postave (Gwyneth Paltrow, Tyler, the Creator) ili redatelja Josha Safdieja (Uncut Gems) – ili sve zajedno.
Pompa se isplatila. 'Jakna Marty Supreme', kako je nazvana, rasprodala se, a plava varijanta bila je najtraženija. Vjetrovka, koja podsjeća na komade iz devedesetih, prodavala se za 250 dolara u plavoj, narančastoj, crvenoj i crnoj boji. Crvena inačica 'iznimno ograničenog kolekcionarskog predmeta' nedavno je pak prodana za 4000 dolara na Grailedu, poznatoj stranici za preprodaju.
No s Chalametom, koji je energično gurao promociju, hype je bio očekivan. Jakna je bila moćan simbol sve dok se nije pretvorila u opipljiv predmet.
Jakna koja naglašava retro vibru filma
Jakna je vjeran presjek sportskog stila otprije trideset godina, što naglašava retro vibru filma. Ipak, problem s proglašavanjem tog komada 'važnim' kulturnim predmetom jest da je to djelovalo neizbježno, gotovo obavezno, praćenjem beskrajnih članaka o tome koji je novi idol generacije Z sad nosi.
'Ono što je u početku djelovalo uzbudljivo neočekivano brzo je ispalo mlako', tvrdi Highsnobiety.
Ljepota spontanih filmskih modnih hitova, poput vozačeve jakne iz 'Drivea' ili sandala Birkenstock iz 'Barbie' jest upravo u tome što nisu bili planirani. Ne možete isplanirati milijun imitatora Ryana Goslinga - jer ne možete isplanirati to da neki predmet (ili film) postane kulturni simbol.
To se jednostavno dogodi. Zato je posuda za kokice na temu 'Dine' bila trenutak genijalnosti, a tangice iz 'Anore' tek prolazna epizoda.
'Promocija filma 'Marty Supreme' bila je veličanstvena jer je bila prenapuhana, ali onda se pretvorila u čistu komercijalu. Da jakna nije bila puštena u prodaju, ili barem da je izašla tek uz premijeru filma, dojam bi bio autentičniji', mišljenja je Highsnobiety.
S obzirom na to da 'Marty Supreme' stiže u kina na Božić, jasno je da A24 ima još puno trikova i merch proizvoda u rukavu kako bi zagrijao publiku za novi Chalametov film.