OKTANSKI GUBITAŠI

Na ovih 10 automobila izgubljeno je najviše novca

01.10.2013 u 15:11

  • +6

10 najvećih automobila gubitaša

Izvor: Promo fotografije / Autor: bugatti

Bionic
Reading

Do uspješnih rezultata dolazi se serijom pokušaja i pogrešaka. Jako to dobro znaju proizvođači automobila. Ovo je popis deset najvećih gubitnika

Brokerska tvrtka Sanford C. Bernstein provela je istraživanje za magazin The Economist u kojem je utvrđeno da je najveći gubitnik među europskim proizvođačima - Daimler.

Prva generacija Smart ForTwoa njemačku je kompaniju koštala 3,35 milijardi eura. Daimler je proizveo i prodao 749.000 primjeraka ovog automobila od 1997. do 2006, što je bilo 40 posto manje od očekivanog. Daimler je za Smart ForTwo izradio potpuno novu platformu i novu tvornicu, a sve je to donijelo gubitak od 4.470 eura po automobilu.

Slično je prošao i Fiat Stilo izrađivan od 2001. do 2009. Talijani su na njemu izgubili 2,10 milijardi eura, odnosno 2.730 eura po prodanom primjerku.

Treći na popisu je VW Phaeton, izrađen po direktivi prvog čovjeka koncerna VAG Ferdinanda Piecha, premda je ekonomski gledano imao jako malo smisla. VW je izgubio 28.100 eura po svakom prodanom primjerku, odnosno 1,99 milijardi eura za 72.000 Phaetona.

U prvih deset su se još ugurali Peugeot 1007 s gubitkom od 1,9 milijardi eura, Mercedesova prva A-klasa s 1,71 milijardom, Bugatti Veyron s 1,70 milijardi, Jaguar X-Type s 1,70 milijardi, treća generacija Renault Lagune s 1,54 milijarde, Audi A2 s 1,33 milijarde i Renault Vel Satis s gubitkom od 1,20 milijardi eura.

Najveći gubitak po modelu zabilježio je koncern VAG s Bugatti Veyronom. Svojevremeno najskuplji automobil na svijetu Volkswagenu je donio čak 4,62 milijuna eura gubitka po primjerku!