KRAJ JEDNE ERE

Moschino ostaje bez Jeremyja Scotta: Dizajner najavio odlazak nakon deset godina

21.03.2023 u 08:35

  • +4

Jeremy Scott

Izvor: Profimedia / Autor: Kristina Bumphrey / Shutterstock Editorial / Profimedia

Bionic
Reading

Nakon desetljeća upravljanja Moschinom, 47- godišnji Jeremy Scott odlučio je napustiti poziciju kreativnog direktora talijanskog brenda u vlasništvu kompanije Aeffe

‘Ovih proteklih 10 godina u Moschinu bilo je prekrasno slavlje kreativnosti i mašte. Tako sam ponosan na nasljeđe koje ostavljam iza sebe’, napominje Scott u svojoj izjavi za javnost. ‘Želio bih zahvaliti Massimu Ferrettiju na časti vođenja ove kultne kuće. Također bih želio zahvaliti svim svojim obožavateljima diljem svijeta koji su slavili mene, moje kolekcije i moju viziju, jer bez vas ništa od ovoga ne bi bilo moguće’.

Tijekom jeseni 2014. godine, Scott je debitirao s prvom kolekcijom za brend kojeg je osnovao Talijan Franco Moschino.

‘Scottovo prihvaćanje potrošačke kulture u ime Moschina bilo je vedro, drsko i genijalno’, napisao je Tim Blanks u tadašnjoj recenziji kolekcije za Vogue, a miješala je logotipe McDonald’sa, printove krava, pa čak i Spužva Boba Skockanog.

Scottova sklonost miješanju luksuzne i jeftine estetike odjeknula je kod najpoznatijih pop zvijezdi desetljeća. Od Lady Gage preko Cardi B do Lizzo, sve one pronašle su zadovoljstvo u njegovom nepoštivanju pogleda na kulturu i modu. Tko bi drugi osim Scotta mogao odjenuti Katy Perry kao doslovni luster (i hamburger za after-party) za prisustvovanje balu Met Gala s temom ‘Notes on Camp’ 2019. godine?

U deset godina Scottove modne revije za Moschino rasplamsale su se na temu Barbie (puno desetljeće prije nego što je barbiecore estetika postala dominatnom pojavom na modnoj scei), papirnatih lutki (razigrano kopanje po površnosti modnog posla), kartona (u očitoj kritici prekomjerne potrošnje), i novca.

Modna revija kojom je predstavljena kolekcija ‘Price Is Right’ za sezonu jesen/zima 2019. godine ući će u modnu povijest kao jedan od najsmješnijih modnih showova ikada.

Moschino Fall Winter 2019 advertising campaign Izvor: Društvene mreže / Autor: Moschino

Njegova sposobnost da remiksira zeitgeist kroz viziju Franca Moschina mnogo puta učinila je brend viralnim uspjehom - iako ne bez povremenih pogrešaka. Capsule kolekcija lansirana za sezonu proljeće/ljeto 2017. i pod nazivom ‘Just Say MoschiNO’ bila je na temu pilula, a mnogi su se uvrijedili zbog torbi u obliku bočica za tablete na recept, s obzirom na opioidnu krizu koja je u to vrijeme zahvatila američku naciju.

Tijekom većeg dijela svog mandata u Moschinu, Scott je također brinuo o vlastitom brendu, koji se iznenada prestala pojavljivati na rasporedu modnih revija 2019. godine.  Dizajner je u razgovoru za Vogue dao natuknuti kako ga rad na kolekcijama Moschina previše zaokuplja .  ‘Želim biti siguran da imam lijep život i mogućnost za kvalitetno provođenje vremena s ljudima. Pauza koju sam stavio na vlastiti brend možda neće biti beskonačna’, svojedobno je izjavio. 

U priopćenju za javnost, Massimo Ferretti, predsjednik Aeffe S.p.A, koji posjeduje i Moschino i brend Jeremyja Scotta, rekao je: ‘Sretan sam što sam imao priliku raditi s kreativnom snagom koja je Jeremy Scott. Želio bih mu zahvaliti na njegovoj 10-godišnjoj predanosti nasljeđu Franca Moschina i na uvođenju osebujne i radosne vizije koja će zauvijek biti dio povijesti Moschina’.