PARFEMSKI PAROVI

Mirisni kodovi zavođenja

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 31.08.2010 13:35
  • Objavljeno 31.08.2010 u 12:06
Givenchy VIZUAL

Givenchy VIZUAL

Izvor: Promo fotografije / Autor: Givenchy

U igri zavođenja mirisi djeluju poput afrodizijaka. Doznajte odakle potječe privlačna moć kojoj teško odolijevaju i muškarci i žene
Dolce&Gabbana

Dolce&Gabbana

Izvor: Promo fotografije / Autor: Dolce&Gabbana

Parfem koji je nosila vaša velika ljubav, kao i miris osobe s kojom ste imali nezaboravan seks pratit će vas dugo nakon rastanka ili prekida. Zavući će vam se pod kožu, točnije u mozak, i aktivirati svoju magnetsku privlačnost svaki put kad 'nanjušite' isti parfem. Možda toga dosad niste bili svjesni, ali taj parfem je vaš afrodizijak, ima jači učinak na vaš libido nego jelen-gljive, kamenice i čokolada zajedno.

Neuroznanstvenike ne zanimaju posljedice zavodničkog učinka mirisa s kojima se moramo suočiti sljedećeg jutra, ali ih zanima međudjelovanje dvije vrste molekula zbog kojih tako lako gubimo glavu. Prvu vrstu čine lako hlapljive i aromatične molekule, a drugu proteini na membranama olfaktivnih receptora u unutarnjem dijelu nosa. Prilikom kontakta između tih molekula nastaje impuls koji se prenosi u čeoni moždani režanj i tada dolazi do percepcije mirisa. No isti impuls putuje dalje, sve do amigdale u limbičkom dijelu moždane kore, 'središnjeg kompjutora' u kojem se impulsi procesiraju i kreiraju emocionalnu reakciju na određeni miris. Pojednostavljeno rečeno, ako ste na neki miris u prošlosti imali pozitivnu emocionalnu reakciju, mozak će ga prepoznati kao poželjan. Na vama je da odlučite hoćete li mu se prepustiti i ponovno proživjeti taj osjećaj.

Na sreću ili žalost, ne postoje mirisi na koje svi reagiramo na podjednako pozitivan ili negativan način. Dok je za jedne miris pačulija ultimativni okidač jer nas podsjeća na fatalnu osobu s kojom smo proveli jednu nezaboravnu noć, kod drugih izaziva spontanu reakciju gušenja jer je isti miris nosila osoba koja nam je zagorčavala život.

Iako je statistički nemoguće da dvije različite osobe na potpuno isti način dožive neki miris, dizajneri parfema pokušavaju upravo to: kreirati koktel mirisnih nota koje će kod što većeg broja ljudi izazvati što pozitivniju emocionalnu reakciju. O kojima se to mirisnim afrodizijacima za nju i njega govori s najviše superlativa, doznajte u našem Izlogu.

 

Dolce&Gabbana

Dolce&Gabbana

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal.hr

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi