IZBJEGNITE BLISKE KONTAKTE

Mala škola zimske vožnje

  • Autor: M. V.
  • Zadnja izmjena 18.12.2009 18:11
  • Objavljeno 17.12.2009 u 12:54
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Malo koji vremenski uvjeti izazivaju toliko neugodnih iskustava vozačima kao snijeg i led. Kako biti bolji i sigurniji vozač u takvim uvjetima? Saznajte u nastavku

Zimska vožnja bez adekvatne opreme u najvećem broju slučajeva neće završiti sretno. S temperaturama ispod sedam stupnjeva po Celziju, bitno je imati zimske gume, i to na sva četiri kotača, a ne, kako dežurni ekonomisti i štedljivci savjetuju, samo dvije na pogonskim kotačima. Razlog za takvu 'rastrošnost' je logičan: različiti setovi guma u vožnji se neće ponašati jednako pa ćete tako imati dva kraja automobila koji će reagirati – različito. Nepropisno od snijega očišćen automobil pak osim što će vam umanjiti preglednost, može vas i koštati plaćanja kazne.

Ako ste pripremili svoj automobil za zimu, tada se pripremite i na vožnju kao u usporenom filmu. Osnovni savjet za vožnju snijegom i/ili ledom okovanom cestom jest da sve činite usporeno. Odlika vožnje u zimskim uvjetima jest nedostatak gripa, odnosno prijemljivosti između kotača i podloge, a do njega nećete doći naglim pokretima, stoga si ostavite više vremena i prostora za reakciju te nastojite ne paničariti kad se automobil počne ponašati suprotno od vaših očekivanja.

cc

cc

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

To znači da biste pri vožnji u koloni trebali ostaviti bar dvostruko više prostora do automobila ispred no što to inače činite, kao i da ni u kojem slučaju ne stisnete naglo kočnicu. Zaboravite na pomoć ABS-a i ESP-a, tek će vam kontrola trakcije ponešto pomoći prilikom kretanja i ubrzavanja. Kočite prije, a ne za vrijeme zavoja, jer će to gotovo sigurno izazvati zanošenje vozila. Također, nemojte ubrzavati ili oduzimati gas u zavoju jer će to uzrokovati promjenu u rasporedu mase po osovinama vozila i, ponovno, njegovo zanošenje.

Ukoliko ste u zavoj ušli prebrzo pa je došlo do takozvanog preupravljanja - kada stražnji kotači žele prestići prednje - morat ćete dozirati upravljač u suprotnom smjeru i laganim dodavanjem gasa usmjeriti automobil na željenu putanju. Primjetno veći problem jest ako u zavoju dođe do podupravljanja, odnosno situacije u kojoj, unatoč vašoj naredbi skretanja, automobil 'curi' preko nosa. Prvi poriv većine vozača jest skrenuti još više, no time od kotača koji nemaju prijemljivosti tražite još više prijemljivosti, što je nerealno za očekivati. Umjesto toga, trebate usmjeriti automobil u smjeru kojim se kreće te, kada osjetite kontakt kotača s podlogom, lagano zakrenuti upravljač u željenom smjeru.

cc

cc

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Nemojte koristiti tempomat u zimskim uvjetima, bez obzira koliko vam se činilo da je cesta suha, s obzirom da taj sustav ne obraća pozornost na zavojitost i uvjete na cesti, već konstantno nastoji održati podjednaku brzinu kretanja, što, složit ćete se, može završiti kobno.

Također se ne dajte zavarati vremenskim promjenama pa tako nemojte postati neoprezni samo zato što su se temperature nakon nekoliko hladnih dana podigle, a sunce pojavilo na obzoru. Temperature u sjenama, posebice na višim nadmorskim visinama i u šumama, često ostanu primjetno niže, a nerijetke su i situacije takozvanog crnog leda, gdje cesta u sjeni ostane zaleđena premda se svugdje drugdje odavno otopila.

Budite oprezni i u područjima gdje se često zadržava magla te posebice u području rijeka i na mostovima, gdje su parcijalno zaleđeni dijelovi prometnica izuzetno česta pojava.

Naposljetku, ne zaboravite - ne krećite na putovanje bez zimske opreme i neispavani te propisno osigurajte svoje vozilo. Sretan put!

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi