REVOLUCIJA U PARIZU

Lotus šokirao konceptima Elan, Esprit, Elise, Eterne i Elite

01.10.2010 u 11:54

Bionic
Reading

Zvjezdani status ovogodišnjeg pariškog salona automobila ne pripada samo jednom modelu već proizvođaču Lotusu, koji nam je u francuskoj metropoli pokazao čak pet revolucionarnih noviteta

Gdje početi s nabrajanjem? Na svoj pariški štand Lotus je nagurao čak pet koncepata – Elite, Eterne, Elise, Esprit i Elan. Riječ je o pravom zaokretu u filozofiji izrade koju je osnivač ove britanske kompanije, konstruktor Colin Chapman, zacrtao prije gotovo 60 godina – 'pojednostavi, zatim dodaj lakoću'.

Indikativno je što najlakši model, Elise, teži 1.100 kilograma, dok najteži, Eterne, ima čak 1.800 kilograma. Obje ove veličine debelo su iznad onog na što smo navikli od proizvođača koji se minulih desetljeća nametnuo upravo izradom automobila lake građe.

Elan i Esprit prvi su modeli koje bismo trebali dočekati u serijskoj izvedbi, i to već 2013. Elan je 1.300 kilograma težak 2+2 kupe koji pogoni Toyotin četverolitreni V6 sa 450 KS, uparen s automatiziranim sedmerostupanjskim mjenjačem s dvije spojke. Sprint do 100 km/h traje 3,5 sekundi, a očekivana cijena ne bi trebala premašiti iznos od 600.000 kuna.

Istim ubrzanjem do 100 km/h može se podičiti i Esprit, koji pogoni petolitreni V8 iz Lexus IS-F-a sa 620 KS. Lotus spominje ugradnju sustava KERS iz Formule 1, kao i sustav za ubrizgavanje NOS-a. Cijena? Oko milijun kuna.

Godine 2014. dočekat ćemo atraktivni grand tourer Elite, koji bi također trebao pokretati IS-F-ov V8 sa 620 KS. Ne čudi stoga što očekivana cijena ovog modela također iznosi oko milijun kuna.

Lotus Elise najbliži je izvornoj Lotusovoj filozofiji. S masom od 1.100 kilograma te 320 KS iz dvolitrenog Toyotinog turbopunjenog četverocilindraša za očekivati je da će upravo Elise biti najzabavniji automobil iz skupine. Očekivana cijena od 300.000 kuna znači i da će biti najdostupniji.

Naposljetku, 2015. trebali bismo dočekati i limuzinu Eterne, kojom će se Lotus ogledati s konkurencijom iz Porschea, Aston Martina i Maseratija. Kao i kod Elitea i Esprita, pod poklopcem će se naći IS-F-ov V8 sa 620 KS koji bi Eterneu trebao osigurati sprint do stotke za četiri sekunde te maksimalnu brzinu nadomak 320 km/h. Od bratskih modela Eterne ne bi trebao odstupati ni cijenom, koja bi također trebala iznositi oko milijun kuna.