L'OCCITANE AKCIJA

Kupnjom torbe poduprite filmsku naraciju za slijepe

16.10.2014 u 07:00

Bionic
Reading

L'OCCITANE tradicionalno već 7. godinu zaredom donira za inovativne projekte potpore slijepim osobama u Hrvatskoj. Ove jeseni svi se mogu uključiti kupnjom Dobrotvorne torbe u L'OCCITANE trgovinama, posebno dizajnirane u ograničenom izdanju i lansirane unutar nove kolekcije za njegu tijela

Prihod od prodaje Dobrotvorne torbe L'OCCITANE i njegova međunarodna Zaklada doniraju za zaposlenje slijepog urednika naracije u udruzi Zamisli. Zaposlena osoba intenzivno će raditi na projektu 'Slušam, dakle vidim' koji omogućuje slijepim osobama pristup naraciji, prvenstveno kroz emitiranje sadržaja s naracijom na Hrvatskoj radioteleviziji.

Ovaj hvalevrijedan projekt predstavljen je povodom Dana bijelog štapa u CineStaru Zagreb, uz projekciju kultnog filma 'Miris žene'. Tijekom filma, naracija za slijepe emitirana je na zvučnike kako bi je svi posjetitelji čuli. Događaju su prisustvovale poznate hrvatske glumice Kristina Krepela i Dunja Bogner, koje svoje slobodne trenutke provode u udruzi Zamisli te dobrovoljno rade kao naratorice za odabrane filmove.

Ovogodišnji dobrotvorni projekt je nastavak prošlogodišnje uspješne suradnje, kada je L'OCCITANE financirao, a udruga Zamisli provela edukaciju sedam slijepih urednika naracije. Zanimljivo je da su među predavačima bili poznati hrvatski glumci i redatelji poput Gorana Grgića, Petre Težak, Mario Kovač i Hrvoje Hribar koji su svoje slobodno vrijeme posvetili ovim zanimljivim i inovativnim radionicama te nastavljaju volontirati u udruzi Zamisli.

Zamisli je udruga za promicanje kvalitetnog obrazovanja mladih s invaliditetom, osnovana 2005. godine. Među korisnicima udruge su mnogi studenti i mlade osobe s oštećenjem vida, za koje rade razne usluge poput digitalizacije literature da studenti mogu učiti, prijevoza i pratnje na fakultet, raznih edukacija za buduće zaposlenje i slično. Rad na naraciji započeli su prije čak 9 godina kao prvi u Hrvatskoj koji su pokrenuli to pitanje, po uzoru na Zapadnu Europu gdje je naracija već postala ustaljena praksa i snima se za većinu filmova. L'OCCITANE podupire ovaj projekt već drugu godinu zaredom te je sada projekt zaista zaživio i sve više osoba je uključeno i predano radu na njemu.

Kao ostale partnere treba spomenuti CineStar i HRT. CineStar već ima infrastrukturu, te će u budućnosti omogućiti slijepim osobama da jednostavno prilikom kupovine kino ulaznica zatraže slušalice sa snimljenom naracijom na blagajni. Sada još udruga Zamisli radi na tome da se za što više filmova snimi naracija da slijepi imaju više sadržaja na raspolaganju.

HRT je u proljeće ove godine emitirao prvi film s naracijom za slijepe na svojem televizijskom programu, bio je to 'Moram spavat' anđele' redatelja Dejana Aćimovića koji je repriziran i ovaj tjedan. Od danas će se do daljnjega na HRT 3 svakog utorka emitirati filmovi prilagođeni slijepim i slabovidnim osobama, a nadamo se u budućnosti i brojni drugi sadržaji.