NOVI VLASNIK SAABA

Koenigsegg - proizvođač superautomobila koji se zasitio glamura

  • Autor: M. V.
  • Zadnja izmjena 17.06.2009 13:23
  • Objavljeno 17.06.2009 u 11:14
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Nakon što su General Motors i Koenigsegg postigli preliminarni dogovor o preuzimanju Saaba, ovaj švedski proizvođač superautomobilske egzotike preko noći se našao pod svjetlom reflektora svjetskih automobilskih medija

Premda se Koenigsegg ne može podičiti dugom tradicijom (postoji tek petnaest godina), ovaj proizvođač superautomobila iz Ängelholma nije bez dostignuća. Koenigsegg je, naime, jedan od rijetkih proizvođača superautomobila niske serije koji se može pohvaliti izradom vlastitog motora. Uz njega se tek Bugatti, u vlasništvu moćne Volkswagen grupe, može podičiti istim.

Koenigsegg također spada u 'creme de la creme' svjetskih superautomobila koji su se svojevremeno upisali u Guinessovu knjigu rekorda za najbrže automobile na svijetu. 28. veljače 2005. njihov model CCX pogonjen 806 KS snažnim biturbo punjenim 4,7-litrenim V8 postigao je 387,87 km/h maksimalne brzine na kružnoj stazi Nardo u Italiji. Ovime je CCR za više od 15 km/h nadmašio dotadašnjeg neslužbenog vlasnika titule najbržeg svjetskog automobila McLaren F1, koji je na istoj stazi postigao 372 km/h.

koenigsegg

koenigsegg

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

To nije jedini rekord po kojem je Koenigsegg poznat. Švedski proizvođač s modelom CCXR i danas drži rekord za homologirani automobil, legalan u svim državama svijeta, koji ima najniži omjer snage i mase od svega 1,3 kilograma po konjskoj snazi, kao i dostignuće za jedini automobil na kojem je proveden test 0-300-0 km/h koje je CCX odradio za impresivnih 29,2 sekunde.

Neslužbeno, Koenigseggov CCX također drži rekord za najveće prekoračenje brzine u SAD-u. Navodno je, prema novinarima Top Geara, vlasnik ovog automobila uhvaćen u zoni 75 km/h kako vozi brzinom od 389 km/h.

U posljednjih petnaest godina Koenigsegg je proizveo šest modela: CC, CC8S, CCR, CCX, CCGT i CCXR. Ovaj posljednji je ujedno jedan od prvih superautomobila koji se mogu pohvaliti ekološkom osviještenošću. CCXR-ov motor, naime, prilagođen je radu na benzin, etanol ili bioetanol. Budući da etanol ima veću oktansku vrijednost od preostala dva goriva, a i zahvaljujući učinkovitosti u hlađenju motora, pogonjena njime V8 jedinica razvija gotovo nevjerojatnih 1018 Ks, što ga čini najsnažnijim homologiranim superautomobilom za cestovnu uporabu.

koenigsegg

koenigsegg

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Dosadašnji Koenigseggov rezime pokazuje posvećenost švedskog proizvođača isključivo superautomobilima, no da su u Ängelholmu zainteresirani i za druge sfere automobilske industrije pokazala je najava čelništva o planiranom predstavljanju prototipa ekološkog vozila s dva para vrata, pogonjenog električnom energijom, još ove godine.

Ne treba stoga čuditi ni Koenigseggov interes za preuzimanje Saaba. Ovim dogovorom s američkim General Motorsom Koenigsegg je dobio bazu za ostvarivanje brojnih planova koje kao mali neovisni proizvođač nikada nije mogao ostvariti. Osim ušteda kroz jeftiniju nabavu materijala i potencijalno dijeljenje tehnologija u novim projektima, Koenigsegg će dobiti i širu distribucijsku mrežu. Zasad ipak tek ostaje vidjeti kako će točno biti finaliziran dogovor prema kojem GM ostaje bez Saaba, uz prebacivanje svih obveza na Koenigsegg, no bez ikakve dodatne kompenzacije. Prema nacrtu predugovora, GM se obvezao u zasad nedefiniranom periodu nastaviti s opskrbljivanjem Saaba vlastitom arhitekturom i tehnologijama, dok je Koenigsegg ambiciozno najavio da planira povećati proizvodnju Saaba sa 20.000 na čak 150.000 primjeraka godišnje do kraja 2011.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi