SAMO HRABRO

Kako se ne udebljati tijekom blagdana

  • Autor: T. B.
  • Zadnja izmjena 11.12.2015 10:13
  • Objavljeno 11.12.2015 u 10:13
žena jede

žena jede

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Ne dozvolite da vam blagdani zagospodare strukom već budite dosljedni i držite se nekoliko jednostavnih pravila kako se ne udebljati tijekom zimskih mjeseci

Dodajte malo vode

Namirnice pune tekućine poput voća ili povrća sjajne su za davanje osjećaja sitosti i, naravno, pružanja neophodne vode organizmu. Takve su namirnice uglavnom također pune vitamina, vlakana i minerala koji umanjuju nadutost koju stvara sol u prerađenoj hrani.

Žeđ je podjednako važna kao i glad pa nemojte zaboraviti piti dovoljno vode, inače biste mogli osjetiti iznenadni umor i neugodan osjećaj praznog želuca. Bitno je samo ne piti hladne napitke neposredno uz ručak jer se hrana neće dobro probaviti. Razmislite o čaju pola sata nakon obroka.

Nađite vremena za fizičku aktivnost

Ne samo da je tjelesna aktivnost odlična za održavanje željene težine već popravlja raspoloženje i pospješuje bolji san. Blagdani su, iako praznici, uglavnom puni dužnosti i stresa, pa nije loše svako jutro započeti nekom aktivnošću kako biste imali više energije. Dovoljno vam je oko 30 minuta brzog hoda, plivanja ili vožnje bicikla dnevno.

Izbjegavajte alkohol

Tekuće kalorije se mogu vrlo brzo nakupiti. To, naravno, nije jedini problem kad je alkohol u pitanju. Alkohol smanjuje disciplinu pa je vrlo lako popustiti hrani koju ne bismo trebali jesti.

Ako morate piti, držite se jedne vrste pića. Nemojte čak miješati piće s gaziranim pićima jer su puna šećera. Općenito je mudro kloniti se slatkih napitaka ako pazite na kalorije. Dodavanje obične vode alkoholnom piću pojačava mu okus, a smanjuje negativne utjecaje.

Budite spremni

Umjesto da se prepustite slučajnosti, pripravite hranu koju želite jesti i ponesite je sa sobom kamo god da idete. Razne zakuske od voća, povrća, morskih plodova ili od cjelovitih žitarica sjajna su ideja za društvena okupljanja. Činjenica da ste ponijeli svoju hranu ne isključuje kušanje nečega što vam djeluje zanimljivo, no trebali biste se zadržati na svojoj hrani kao glavnom obroku.

Jedite više proteina

Započnite dan doručkom punim proteina. Jaja i grčki jogurt dobar su primjer. To će vam dati goriva za naporan dan. Isti princip vrijedi i za ono što jedete na društvenim okupljanjima.

Uvijek je dobra ideja pojesti ono što će nas zasititi, ali ne po cijenu viška kilograma, poput jaja, morskih plodova, graha i piletine.

Isti broj kalorija u pecivu kao što ima u pečenim jajima daje drastično različite rezultate kad je u pitanju višak kilograma.

Pokvarite si apetit

Nemojte ići na tulume gladni. Pojedite nešto kod kuće – salatu ili sendvič – inače bi vam se moglo dogoditi da završite večer puneći usta malim zalogajima nečeg što ne biste trebali jesti. Glad se miješa s našim odlukama, bez obzira na to koliko čvrst karakter imali.

Zadržite kontrolu nad sobom

Umjesto da se družite oko švedskog stola, radije si napunite tanjur hranom koju želite pojesti i sjednite negdje. Svakako nemojte kušati zanimljivu hranu usput, pa tek onda nakon tih zalogaja ići puniti tanjur.

Prvo pogledajte, pa onda odlučite što ćete jesti

Nemojte odmah natrpati tanjur samo jednom vrstom hrane. Dobro razgledajte ponudu ili proučite jelovnik pa ćete moći proračunato pristupiti svom obroku. Cilj je postići najviše gušta uz najveći osjećaj sitosti, a bez previše kalorija.


Jedite često, ali manje

Ako jedete svakih tri do četiri sata, održat ćete metabolizam u radnom stanju i tako spriječiti glad i povećati potrošnju kalorija. Nakon doručka krcatog proteinima i cjelovitim žitaricama, kroz dan pojedite nekoliko sitnih obroka u kojima ima povrća i mesa. Na taj način, nećete pretjerivati za ručak i večeru.

Žvačite kaugume

Osobe koje poslije ručka u usta ubace žvakaču gumu i 30 do 45 minuta provedu s njom u ustima osjećaju manju potrebu za nekakvim zalogajom tijekom poslijepodneva. Kaugume također ostavljaju svoj okus u ustima, pa vam neko vrijeme nakon njih ništa neće biti ukusno.

Ne čuvajte ostatke od obroka

Tulumi uvijek završavaju pakiranjem ostataka hrane. Ako ste domaćin, pokušajte što više dati svojim gostima da ponesu sa sobom, a ako ste gost, pristojno odbijte.

Nosite torbicu u ruci

Nemojte sa sobom nositi veliku torbu koja vam može visjeti s ramena, već ponesite torbicu koju morate držati u ruci. Onda u drugu ruku uzmite nešto što se dugo jede ili ispija, a ima malo kalorija i na pola ste puta do željene težine.

Sjednite – ustanite –sjednite

Šetnje su dobre za zdravlje, ali na tulumu teško da možete napraviti 10.000 koraka. Zato umjesto hodanja možete mijenjati položaj iz sjedećeg u stajaći, napraviti krug među ostalim gostima, pa ponovo sjesti.

Općenito, čak i kod kuće, kad imate priliku, nemojte ništa raditi u sjedećem položaju, ako možete isto činiti dok stojite.

Pravilo broja tri

Ako imate priliku jesti hranu koja je u malim zalogajima, ograničite se na tri komada. Prvi zalogaj će biti odličan, drugi će još uvijek biti dobar, no treći će već biti isti kao i prethodna dva, pa nema smisla nastavljati dalje.

Uživajte u sezonskim aktivnostima

Zimsko vrijeme možda nije idealno za trčanje ili vožnju bicikla, no zato postoje skijanje, klizanje i sanjkanje. Rekreirajte se na onaj način koji vama najbolje odgovara.

Koncentrirajte se na darivanje

Iako za osobe koje pokušavaju skinuti kilograme nikad nije dobra ideja peči kolače, to ipak ne znači da im je to potpuno zabranjeno. Jedino što na kraju moraju učiniti jest – pokloniti ih nekome!

Nađite vremena za sebe

Ne pretjerujete s brigom za druge, ako vi niste s nečim zadovoljni. Prvo se pobrinite za vlastito raspoloženje. Stres je jedan od najvećih krivaca za pretjerivanje s hranom.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!