ORGANIZIRAJTE SE

Kako redovito vježbati?

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 12.11.2010 07:37
  • Objavljeno 12.11.2010 u 07:36
žena, tjelovježba

žena, tjelovježba

Izvor: Corbis / Autor: Patrik Giardino/Corbis

'Od sutra počinjem!' Ovo je česta rečenica kod mnogih kad se radi o početku redovitog vježbanja, međutim ovo 'sutra' obično se produljuje u nedogled i nikako da stigne

Istraživanja pokazuju koliko je tjelovježba važna u našim životima. Ljudi koji vježbaju imaju bolji imunitet, boljeg su raspoloženja, energičniji su te bolje spavaju. Osim ovoga, vježba pomaže i kod nekih oblika depresije, a također i kod boljeg učinka u školi ili na poslu.

Umor se navodi kao najčešći razlog za preskakanje ili potpuni izostanak vježbe. No, treba znati da ćemo vježbom dobiti više energije i odmah se osjećati bolje. Ne vjerujete? Probajte i uvjerit ćete se!

Evo kako lakše ukomponirati redovitu tjelovježbu u svakodnevni raspored:

1. Uvijek započnite vježbati u ponedjeljak. Život se odvija u određenim krugovima, tjedan je samo jedan od njih, a ponedjeljak je početak kruga. Ovo djeluje na našu psihu i lakše ćemo nešto započeti u ponedjeljak nego, primjerice, u nedjelju.

2. Ako je moguće, vježbajte ujutro.
Kako dan odmiče, naći ćemo sve više izlika za preskakanje vježbanja. Stoga je jutro najbolje za obavljanje seta vježbi u svom domu ili trčanje oko kvarta.

3. Vježbu nikada ne preskačite dva dana za redom. Jedan dan se može tolerirati, ali već dva dana zaredom je previše! Naime, tada postoji velika opasnost da nećete vježbati ni treći dan, a bogme ni četvrti. Najbolje se organizirati tako da vježbate šest dana u tjednu, a jedan dan izaberete za pauzu, ako baš morate.

4. Nagradite se za dobar početak ili ustrajnost. Nagrada može biti sitnica koju volite. Ovako će vam vježba postati još ugodnija.

5. Što vas obeshrabruje? Saznajte što vas obeshrabruje i, ako su to stvari na koje možete utjecati, probajte ih otkloniti. Ako vam je u stanu prebučno i ometaju vas ukućani, možda je vrijeme za neku drugu aktivnost? Ako želite vježbom izgubiti kilažu, a nakon tjedan dana vaga pokazuje isto, shvatite da to ne ide tako lako.

6. Vježbajte često. Što češće vježbate, to ćete brže vidjeti koliko je vježba blagodat za vaše tijelo i postat ćete ovisni o nečem dobrom.

7. Spojite ugodno s korisnim.
Ako volite vježbati uz glazbu, svakako si to priuštite! Ako ste se odlučili baviti joggingom, svakako si priuštite iPod jer će uz dobru glazbu trčanje biti mnogo lakše, a u svojoj se sobi ne libite pojačati radio dok obavljate tjelovježbu.

8. Razmišljajte o vježbi kao o dijelu svog velikog plana. To može biti pronalazak cure/dečka, odlazak u jako važne svatove i slično. Za ovaj događaj želite izgledati 'best of the best' i stoga si cijeli događaj vizualizirajte, a vježbu shvatite kao način pomoću kojeg ćete zablistati. A to sigurno i hoćete!

9. Vježbajte koliko možete.
Saznajte svoje granice, nemojte ih prelaziti. Kako je Voltaire rekao: 'Nemojte da savršenstvo bude neprijatelj dobroga!' Znači, OK je reći da ne možemo vježbati sat vremena, ali možemo pola sata. OK je otići jedan dan u šetnju umjesto da pola sata dižete utege u teretani. Kužite?

10. Nemojte se zavaravati.
Zavaravanje je pravi neprijatelj mnogih. Upisali ste se u teretanu, ali ne idete ondje vježbati? Ili ste bili fit prošle godine, pa mislite da ste i ove, iako ništa ne vježbate? Ili kažete da nemate vremena za vježbu, ali recimo imate za TV, surfanje internetom ili čitanje knjiga?

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi