ČUDESNA ELEKTRONIKA

Kako od Audija S4 napraviti RS4 za par sekundi

04.04.2013 u 09:00

Bionic
Reading

Na spomen tuniranja mnogi će s pravom pomisliti na opsežne dorade na motoru, izmjene arhitekture ovjesa ili pak preoblikovanje aerodinamike vozila, sve s ciljem postizanja boljih performansi

Ipak, kad se podvuče crta, trenutno najbrži, najučinkovitiji i, uvjetno rečeno, najjeftiniji način da vaš automobil bude brži jest izmjenama na ECU-u putem porta OBD.

U osnovi se ovom metodom izmjenjuje program prema kojem motor radi, pa tako primjerice turbopunjeni trolitreni V6 iz Audija S4 koji standardno razvija 333 KS može nakon svega nekoliko sekundi razvijati više od 400.

Chris Harris nam je to upravo pokazao novim uratkom za Drive u kojem je stari S4 usporedio s novim RS4. Prije 'flashanja' RS4 je pomeo S4, nekoliko sekundi kasnije u duelu je bio sasvim drugi automobil.

Prije nego što i sami poželite isto učiniti sa svojim automobilom, valja napomenuti da izmjene ECU-a nemaju isti efekt kod svih motora, kao i da proizvođači s razlogom ne omogućavaju vlastitim motorima da tvornički razvijaju više snage od predviđene.

Osim što se ovim zahvatom gubi garancija na vozilo, flashanje ECU-a može povećati potrošnju i skratiti vijek trajanja motora.