Mastercard Love Index

Istraživanje pokazalo: ove godine Valentinovo najradije obilježavamo večerom u dvoje, a poklone kupujemo online

tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Mastercard Love Index potvrđuje da potrošači diljem svijeta sve više izdvajaju za kupnju poklona za Valentinovo te da pandemija mijenja načine na koji provodimo Dan zaljubljenih

Ključni rezultati istraživanja:

  • Kupnja poklona za Valentinovo porasla je za 180% u posljednjem desetljeću.
  • U odnosu na prije deset godina, danas se na cvijeće troši 242% više.
  • Lokalna gastronomija i aktivnosti izvan doma su na ovogodišnjoj listi najboljih romantičnih iskustava.
  • 45% ispitanika će ovogodišnje poklone za Valentinovo kupovati online.
  • Europljani sve više za Valentinovo kupuju lokalne proizvode, a svaki drugi kupac kupuje u malim trgovinama u susjedstvu.
  • Svaki peti ispitanik (19%) je u posljednjih godinu dana pronašao svoju srodnu dušu online.
  • 30 posto ispitanika je ove godine bilo na spoju uz održavanje fizičke distance, primjerice u šetnji.

Potrošači diljem svijeta sve više izdvajaju za kupnju poklona za Valentinovo. Tijekom posljednjeg desetljeća sama potrošnja porasla je za nevjerojatnih 180%, što pokazuju i rezultati novog Mastercardovog istraživanja Love Index[1]. Međutim, ove se godine, zbog utjecaja pandemije, planovi kako provesti Dan zaljubljenih te kako obaviti kupnju značajno razlikuju u usporedbi s proteklim godinama.

Mastercard Love Index donosi uvid u navike potrošača i prikazuje trendove u razdoblju oko Dana zaljubljenih, analizirajući transakcije kreditnim, debitnim i prepaid karticama. Sveukupno, u posljednjih deset godina, kupnja poklona ili darivanje raznih iskustava porasli su za ogromnih 648 posto, uključujući i tradicionalne poklone poput darivanja cvijeća (272%) te odlaska u restorane (242%). Promatrajući Europu, zemlja u kojoj se najviše trošilo na cvijeće je Rusija, a slijede Švedska i Velika Britanija.

Kupnja nakita također nastavlja rasti iz godine u godinu, a samo u posljednjem desetljeću narasla je za 119%. Talijani prednjače u kupnji nakita za Valentinovo, a slijede ih građani Ujedinjenog Kraljevstva te Rusije.

tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Kako se većina Europljana i dalje suočava s nekim oblikom zatvaranja (lockdowna), romantična večera u restoranu (55 posto) je ono što će ispitanicima najviše nedostajati ovog Valentinova, nakon čega slijede odlazak u kino ili kazalište (20 posto) i vikend u inozemstvu (17 posto). Zato su dostava hrane iz restorana, romantične šetnje parkovima, domaća hrana i filmski maratoni glavni načini kako će se ove godine Valentinovo slaviti u većini europskih domova.

Online kupnja u posljednjih deset godina neprestano raste, a online transakcije su se povećale za 572% u razdoblju Valentinova. Gotovo polovina ispitanika (45%) izjavila je da će ove godine kupnju poklona obaviti online; mnogi će ljubav i naklonost pokazati kupnjom lokalnih proizvoda, a svaki drugi cvijećem ili poklonom iz male trgovine u susjedstvu.

Pandemija je možda ograničila ljude u ostvarivanju kontakta u stvarnom životu, ali ih nije zaustavila da pronađu ljubav. Svaki peti ispitanik (19%) je u posljednjih godinu dana pronašao svoju srodnu dušu online, a 19% ih je koristilo video pozive ili online video aplikacije kako bi nekoga bolje upoznali. U posljednjih godinu dana gotovo svaki treći ispitanik (30%) uživao je u šetnji uz pridržavanje mjera fizičkog distanciranja, a 21% njih se odlučilo prijaviti na online stranice ili aplikacije za upoznavanje.

Studija također pokazuje kako su se stavovi o vezama promijenili tijekom protekle godine i kako Valentinovo 2021. može biti najznačajnije do sada, s 45% romantičara diljem svijeta koji ove godine više razmišljaju o Valentinovu i 46% njih koji stvaraju kreativnije planove.

„Mastercard Love Index već gotovo deset godina pruža uvid u ponašanje potrošača i istražuje trendove vezane uz proslavu najromantičnijeg dana u godini. Naravno, ova je godina drugačija od bilo koje druge, ali još uvijek vidimo da je potrošnja za Valentinovo na najvišoj razini, budući se Europa okrenula online kupnji, poklonima iz lokalnih trgovinama i iskustvima u kojima se može uživati iz udobnosti vlastitog doma“, rekla je Gea Kariž, direktorica marketinga u Mastercardu. „Uspjeli smo pomoći potrošačima da prihvate digitalne promjene pružajući im iskustvo sigurne i brze online kupnje.“

Top lista najboljih romantičnih iskustava za Valentinovo 2021. godine:

  1. Romantična večera u dvoje u toplini vlastitog doma - 49%
  2. Dostava domaće hrane - 27%
  3. Šetnja parkom - 21%
  4. Filmski maraton - 20%
  5. Šetnja gradom - 19%
  6. Spa day u vlastitom domu - 13%
  7. Razne igre - 12%
  8. Piknik u zatvorenom - 11%
  9. Piknik na otvorenom - 6%
  10. Virtualni spoj - 5%

[1] Istraživanje je u siječnju 2021. za Mastercard provela nezavisna istraživačka tvrtka Fly Research na uzorku od 19.000 punoljetnih osoba iz 19 država širom svijeta.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!