KRALJICA JESENI

Iskoristite sezonu ove namirnice bogate nutritijentima; evo ideje za slasnu juhu koju će obožavati i najmlađi

  • Autor: E. K.
  • Zadnja izmjena 08.10.2020 14:27
  • Objavljeno 08.10.2020 u 14:27
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: PippiLongstocking / Alamy / Alamy / Profimedia

Buča, bundeva ili tikva, zasigurno je jedna od najpopularnijih jesenskih namirnica, a kako sadržava čak 90 posto vode, te je bogata hranjivim tvarima, vlaknima i mineralima, idealna je namirnica za sve one koji vode računa o svojoj figuri

Ova nepravedno zapostavljena namirnica iznimno je bogata hranjivim tvarima: u buči je omjer zastupljenosti mikronutrinijenata tako složen da našem organizmu odgovara poput cjelovite namirnice.

Sadrži kalcij, kalij, fosfor, magnezij, selen, cink, željezo, mangan, beta karoten, dio kompleksa vitamina B i vitamin E (osobito u sjemenkama), a kako je lako probavljiva mogu je konzumirati i osobe s probavnim smetnjama.

Nazivaju je i 'čuvarem' prostate zbog sadržaja selena i cinka, pa se zbog toga preporučuje muškarcima. Stimulira rad štitnjače i gušterače, jača imunosni sustav, sudjeluje u detoksikaciji organizma, a posebno štetnog LDL kolesterola. Blagotvorno i smirujuće djeluje na živčani sustav.

Boja bučinog mesa i kore sugerira da je riječ o povrću iznimno bogatom beta-karotenom. Riječ je o antioksidansu koji štiti organizam od utjecaja slobodnih radikala, čuva zdravlje očiju i jača imunitet.

U ovoj namirinici nalazi se mnoštvo prehrambenih vlakana: pektin i celuloze poboljšavaju probavu i umiruju želučane teškoće, pa se veća konzumacija ove namirnice preporučuje osobama koje pate od zatvora i upale debelog crijeva.

Sjemenke u kojima se nalazi 45 posto masti i 25 posto bjelančevina, smatraju se odličnim izvorom proteina biljnog porijekla. Sušene ili lagano popržene, mogu se također konzumirati kao vrlo zdrava i ukusna grickalica.

Od buče možete pripremiti mnoga jela od kašica za najmlađe pa do slasnih juha, kolača, marmelada, savijača...

Zašto ne biste isprobali ukusnu juhu od bundeve koju nije teško pripremiti. Evo kako se priprema:

Sastojci:

2 crvena luka

80 dag buče

½ l mlijeka

50 g maslaca

2 dl vrhnja

Začini: sol, papar, muškatni oraščić

Priprema: Pirjati crveni luk na maslacu pa dodati buču izrezanu na kockice. Miješati desetak minuta dok buča ne omekša, te postupno podlijevati s 2-3 dl vode i dodati papar, sol i muškatni oraščić. Kad prokuha, juhu dobro izmiješati, vratiti na vatru i dodati mlijeko, a kad ponovno zavrije, dodati vrhnje i kuhati još dvije minute. Na kraju dodati nasjeckani peršin.