GRUDIMA PRIVLAČE PAŽNJU

I Severina i Nina Badrić znaju da seks prodaje sve

22.01.2013 u 10:40

Bionic
Reading

Reklame koje aludiraju na seks nisu ništa novo, no sve ih je više. Potpuno je jasno kako naslovnice tzv. muških časopisa krase ljepotice u toplesu kao što smo nedavno mogli vidjeti neodoljivu Nikolinu Pišek koja je u toplesu pozirala za srpski Maxim, ili Mirandu Kerr za Harpers Bazar. No trebaju li cipele, torbe i automobile također reklamirati polugole žene?

Seks i skandal savršena su kombinacija za svaku reklamu, a oglašivači to itekako znaju. Marketinški gledano, ženski atributi apsolutni su hit, 'must have' većine reklama. Čak i ako kupac nema namjeru kupiti neki proizvod, teško da će proći nezamijećeno ako je na njemu atraktivna polugola djevojka.

Nedavno je u reklamnoj kampanji za MASS polugola Severina torbom prekrila grudi, a u ruci je držala samo cipelu dok su vizažisti popravljali njezin make-up. Bacimo li oko na neodoljivu Sevku u kampanji, teško možemo zamisliti bolje ambasadorice od nje. Njoj to nije prvi

put da u reklamne svrhe svekolikom pučanstvu prezentira svoje tijelo. Prije par godina, reklamirajući Wolkswagen, Seve je stala pred objektiv samo u gaćicama, a grudi je prekrila - registarskom tablicom. Čak i da ne pomišljate o kupovini novog automobila, možete prepustiti mašti na volju.

Humanitarna kampanja 'Sve za nju' za žene oboljele od raka dojke u svrhu poticanja samopregleda ali i stručnih pregleda kod žena odlučila se na potez koji je u prvi mah šokirao mnoge, ali itekako ima smisla. Gola Nina Badrić pozirala je za naslovnicu Storyja, a pred objektivom se našla i Antonija Blaće, dok je prethodnih godina svojim grudima kampanju podržala i Lana Jurčević.

Lišena garderobe i modnih dodataka na reklami za svoj parfem Fame, Lady Gaga osvanula je gola. Pop diva je na slici potpuno naga, s minijaturnim figurama muškaraca koji puze po njenom tijelu skrivajući tako intimne dijelove tijela.

U svrhu reklame za fast food lanac Carl's Jr. seksi Paris Hilton tamani sočni hamburger te ugostiteljske kuće. Plavuša odjevena u crni kupaći kostim neodoljivo seksi pere Bentley i usput liže prste od hamburgera.

Paris Hilton u reklami za hamburger

Razne ženske udruge uglavnom su glasne kada je riječ o tom tipu reklama jer 'vrijeđaju ženino dostojanstvo', a nerijetko završe i tužbama kao primjerice britanska aviokompanija Ryanair koja je kažnjena nakon 13 pritužbi uznemirenih građana zbog reklame u kojoj se pojavljuje oskudno obučena, seksi školarka.

'Korištenje celebrity osoba ima svojih prednosti jer ta osoba može preuzeti cijelu kampanju pa će je ljudi bolje i zapamtiti, ali aluzija na seks je jeftin trik za dobivanje pažnje. Mislim da nije promišljeno i pametno postavljati da je proizvodu svrha

pokrivanje grudi. Golotinjom uvijek možete privući pažnju', rekao je Damir Ciglar, predsjednik Udruge reklamnih agencija.

Na pitanje je li to formula kojom se ne može pogriješiti, Ciglar odgovara kako se itekako može. 'To je forma koja je jednako površna u dosegu kao i u samoj ideji. Ako želite da vas svi zapamte, na tulum dođite goli. Naravno da će vas svi zapamtiti, ali vas drugi put neće pozvati', misli Ciglar koji ne smatra kako je to uvreda za žene. 'To je veća uvreda za muškarce nego za žene, jer one zapravo manipuliraju nama muškarcima', zaključio je.

Direktor marketinške agencije Kamilo Antolović ne misli da seks prodaje sve, ali isto tako kaže da je stvar oglašivača da izabere rješenje za koje smatra da može donijeti najveći komunikacijski učinak pri čemu ne smije kršiti zakone i norme. 'Cilj svakog oglašavanja je da skrene pozornost i aktivira primatelja, a erotika i seks snažno privlače pozornost i skreću pažnju na oglašeni proizvod, posebno kao su provokativne', kaže stručnjak za marketing.

Ako su pak pretjerano vulgarne, takvim se porukama mogu izazvati i negativne reakcije. 'Uvijek postoji rizik pogreške, posebno kao se zanemare estetski ili moralni kriteriji. Ukoliko se pak neka osoba omalovažava glede spola, to se smatra nedopuštenim sukladno zakonu i kodeksu', zaključuje Antolović.