TEST

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi

15.12.2008 u 09:00

Bionic
Reading

Malo koji proizvođač je toliko napredovao u posljednjih desetak godina kao Hyundai, a najbolji pokazatelj ovoga je druga generacija njihova popularnog SUV-a Santa Fea

Santa Fe spada u kategoriju SUV-ova koji nude idealan omjer uloženog i dobivenog. Nama se ponajviše svidjelo to što se ovaj automobil vizualnim karakteristikama, pa i cijenom ni u jednom trenutku ne predstavlja kao nešto što nije. Naime, premda nosi oznake 4WD za pogon na sva četiri kotača, Santa Fe u osnovi ne voli terene i ne raspolaže sofisticiranim off-road mogućnostima koji bi ga učinili prvim odabirom ljubitelja bespuća.

Santa Fe je prije urbana, obiteljska krstarica koja će se jednako dobro snaći u gradu kao i na manje zahtjevnom terenu. Hyundaijev SUV odlikuju poprilični gabariti, no i elegantan i upečatljiv dizajn, ipak parkiranje katkad može biti malo teže, posebice zbog izostanka parking senzora. Santa Fe je 50 milimetara viši, 45 milimetara širi i 150 milimetara duži od svojeg prethodnika te svojim dimenzijama – 1795 mm visine, 1890 mm širine, 4650 mm duljine – otprilike odgovara dimenzijama konkurencije, poput BMW-a X5, Volkswagenova Touarega ili pak Volva XC90.

Interijer možda neće oduševiti ultraluksuznim materijalima, no zato su korištene robusne i kvalitetne komponente, dok je završna obrada odlična. Prostora za putnike ima napretek, posebice za noge, a vozačko okruženje dovoljno dobro je podesivo za pronalaženje najbolje pozicije. Prtljažnik Santa Fea nudi 770 litara slobodne zapremnine, a njegove dimenzije i oblik ne narušavaju sustav integralnog pogona.

Santa Fe koristi elektronski kontrolirani prijenos na sva četiri kotača što znači da u većini slučajeva funkcionira kao automobil s prednjim pogonom, dok se u slučaju proklizavanja do maksimalno 50 posto okretnog momenta prenosi na stražnju osovinu. Ako je riječ o skliskijem terenu, vozač može blokirati diferencijal i do brzine od 40 km/h kontinuirano dijeliti omjer okretnog momenta 50/50 na prednju, odnosno stražnju osovinu.

Pod poklopcem se nalazi vrlo dobar 2.2-litreni common-rail dizelaš sa 155 Ks i 343 Nm okretnog momenta. Četverocilindrični motor uparen je s peterostupanjskim automatskim mjenjačem koji nudi i sekvencijalni odabir brzina. Riječ je o vrlo dobroj kombinaciji koja nudi dovoljno snage i rafiniranosti u svim uvjetima. Kickdown, doduše, traje nešto duže, a i mjenjač je sklon prebrzom prebacivanju u više brzine, što posebice dolazi do izražaja na otvorenoj cesti, gdje je manualna izmjena najbolje rješenje. Ni hidraulički upravljač nije loš; premda je prelagan, u većini slučajeva nudi dobru informaciju o onom što se događa pod kotačima. Kočnice također nude dobre osobine i relativno kratak zaustavni put s obzirom na masu vozila (1930 kg). Santa Fe je također opremljen 'mercedesovskom' papučicom kao parkirnom kočnicom na koju je vrlo lako naviknuti se.

Što se tiče neovisnog ovjesa, premda je premekan, nudi izuzetnu količinu prijemljivosti, a iako automobil poprilično valja kroz povezane zavoje, vrlo ga je teško destabilizirati. Ipak, upijanje neravnina i oštećenja besprijekorno je, zbog čega Santa Fe spada u sam vrh udobnih SUV-ova koje smo imali prilike voziti.

Ovako motorizirani Santa Fe do stotke sprinta za nešto više od 13 sekundi te prosječno troši nešto manje od deset litara što vjerojatno nije rezultat koji će ikoga baciti u trans, ali ni razočarati. Nama se posebno svidjela vrlo dobra izolacija buke te udobnost koju je Santa Fe nudio na dužim rutama. Na Euro NCAP-ovim crash testovima automobil je zaslužio četiri zvjezdice za odrasle i tri za najmlađe putnike, dok su prolaznici sa niti jednom osvojenom zvjezdicom prošli najgore. Automobil standardno dolazi opremljen ABS-om s elektronskom raspodjelom sile kočenja i sa šest zračnih jastuka. Uz nadoplatu se može dobiti ESP te aktivni nasloni za glave putnika.