UPOZNATI S TRENDOVIMA

Hrvati su sve svjesniji kako prehrana utječe na dobrobit; evo koji trendovi su najpoznatiji

04.12.2025 u 13:38

Bionic
Reading

Hrvatski potrošači postaju europski predvodnici u informiranosti o zdravim prehrambenim konceptima. Umjesto da se oslanjaju isključivo na tradicionalne navike, sve su više upoznati s trendovima poput prehrane bogate proteinima, unosa vlakana i sastojaka koji podržavaju imunitet ili oporavak

Prema YouGov podacima iz izvješća Trend Galaxy, Hrvatska je znatno ispred europskog prosjeka po pitanju informiranosti o prehrambenim trendovima.

Najpoznatiji trend među Hrvatima je mikroplastika - čak 82% ispitanika čulo je za taj trend, u usporedbi sa 77% u 21 europskoj zemlji uključenoj u istraživanje. Visoka je i informiranost o izbjegavanju visoko procesirane hrane – 'Clean Eating' (71% vs. 56%) te o praksama koje smanjuju bacanje hrane i potiču korištenje cijele biljke u kuhanju – 'Leaf to Root Eating/Cooking' (71% vs. 39%). Hrvati također tvrde da su upoznati s trendovima koji podržavaju dugovječnost (59% vs. 49%) i prehranu temeljenu na analizi DNK (52% vs. 32%).

'Hrvati postaju sve svjesniji kako prehrana utječe na dobrobit. Ta se informiranost odražava u popularnosti trendova poput zdravlja crijeva i prehrane bogate proteinima – 69% i 60% ispitanika, redom, izjavljuje da je čulo za ove koncepte. Sve veća upoznatost s ovim kategorijama jasno je vidljiva u rezultatima izvješća Trend Galaxy. Stoga možemo reći da zdrava prehrana više nije prolazni trend, već trend koji će oblikovati naše navike u budućnosti,' ističe Sanja Dumanic, direktorica usluga potrošačkih panela u YouGov-u.

Tržište odgovara na informiranost potrošača

Kako ističu analitičari YouGov-a, rast informiranosti o funkcionalnoj hrani nije samo rezultat globalnih trendova, već i ulaganja proizvođača i trgovaca. U 2024. godini, u usporedbi s 2023., penetracija proizvoda poput proteinskih prašaka i napitaka porasla je za 31%, dok je vrijednost ovog segmenta narasla za 53%.

'U usporedbi s ostatkom Europe, hrvatski potrošači puno brže prepoznaju nove prehrambene trendove, što ovo tržište čini posebno atraktivnim za proizvođače inovativnih prehrambenih proizvoda. Brendovi dosljedno odgovaraju na ovu potražnju, pa možemo očekivati dinamičan rast ponude takvih proizvoda,' dodaje Sanja Dumanic.

Pet namirnica koje čuvaju srce i produžuju život Izvor: Ostale fotografije / Autor: Montaža: Neven Bučević

Iako je razina informiranosti o prehrambenim trendovima u Hrvatskoj vrlo visoka, treba naglasiti da smo i dalje među najdebljim nacijama u Europi. To znači da svijest o trendovima ne mora nužno značiti i njihovu primjenu u praksi. Sljedeći korak je poticanje stvarnih promjena u prehrambenim navikama kako bi se pozitivni trendovi pretvorili u zdraviji životni stil.