PST, PST

Evo zašto je dobro tračati na poslu

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 27.09.2012 11:48
  • Objavljeno 27.09.2012 u 09:37
žena tračanje ogovaranje ured posao

žena tračanje ogovaranje ured posao

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Nova studija pokazala je kako tračanje na poslu nema nužno negativan utjecaj, čak sasvim suprotno – poboljšava odnose između zaposlenika, jača prijateljstva i poboljšava međusobnu suradnju. Međutim, tračanje treba dozirati, ukoliko pretjerujete, ljudi će izgubiti povjerenje u vas

Studija koju je provela nizozemska znanstvenica Lea Ellwardt pokazuje kako tračanje na radnome mjestu jača prijateljstva na poslu, poboljšava suradnju između zaposlenika te pomaže u reguliranju lošeg ili nepoželjnog ponašanja, piše Daily Mail.

Međutim, tračanje treba dozirati jer, ukoliko pretjerujete, ljudi će vas izbjegavati te ćete biti karakterizirani kao glavna osoba za tračanje. Istraživanje je potrajalo godinu dana, a na Sveučilištu Groningen znanstvenici su sudionike studije ispitivali koliko i o čemu su tračali. U istraživanju tračanje je okarakterizirano kao 'razgovaranje o nekoj osobi koja trenutno nije prisutna'.

Znanstvenici su studijom otkrili kako je zaposlenicima puno ugodnije širiti pozitivan trač, a negativne informacije razmjenjuju samo zaposlenici koji si međusobno vjeruju.

'Širenje negativnih tračeva o nekome podrazumijeva element rizika', dodaje Lea Ellwardt. Rezultati njezinog istraživanja pokazuju kako zaposlenici koji redovito zajedno tračaju najčešće s vremenom postaju i prijatelji, međutim, oni koji su pretjerivali u tračanju, nikada nisu postali popularni. Osim toga, oni koji su tračeve razmjenjivali s gotovo svim suradnicima s vremenom su okarakterizirani kao nepouzdani te manje popularni.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi