NAJVEĆA KONFERENCIJA DIZAJNA

Drugo izdanje Auto(r)a ispunilo očekivanja

  • Autor: tportal
  • Zadnja izmjena 31.03.2010 12:18
  • Objavljeno 31.03.2010 u 12:18
Sebastien Stassin & KTM X-Bow 01

Sebastien Stassin & KTM X-Bow 01

Izvor: Promo fotografije / Autor: Auto(r)

Najveća konferencija automobilskog dizajna u Europi doživjela je svoje drugo izdanje u Zagrebu, ovaj put u prostorima Muzeja suvremene umjetnosti, gdje su posjetitelji imali priliku čuti ideje i iskustva nekih od najistaknutijih imena automobilske industrije
auto(r)

auto(r)

Izvor: Promo fotografije / Autor: auto(r)

Marten De Bruijn čovjek je koji je svjetski uspjeh postigao svojim petnaestogodišnjim radom na Spykeru, modelu automobila koji je, po njegovim riječima, premostio jaz između linije Ferrarija i Aston Martina. Francesco Carbini, kao profesionalni modelar u glini, rekao je nešto više o standardiziranom dijelu procesa izrade modela koji svaki auto mora proći prije nego što se kreće u samu izradu.

Kemal Curić, Fordov direktor vanjskog dizajna, svoje je predavanje koncentrirao na Fordov novi konceptni automobil Iosis Max. Dario Dropučić podijelio je svoja iskustva s postdiplomskog studija u Italiji na Scuola Politecnica di Design i predstavio svoj rad u suradnji s Lamborghinijevim studijom za dizajn.

Auto(r)

Auto(r)

Izvor: Promo fotografije / Autor: Auto(r)

Enrico Fagone, jedan od istaknutih profesora s iste škole, održao je zanimljivu prezentaciju o talijanskom dizajnu automobila s naglaskom na Fiatove dizajnere. S trendovima na ovogodišnjem ženevskom salonu upoznao nas je Giancarlo Perini, Car Stylingov urednik za Europu. Sebastien Stassin prezentirao je priču o svjetskom uspjehu brenda KTM, a Dragan Žegarac, inženjer po zanimanju, Design Project Manager u Volkswagenu govorio je nešto više o standardima i uvjetima koji moraju biti ispunjeni da bi auto postao serijski odobren proizvod.

Marko Luković docent s Univerziteta umjetnosti u Beogradu, prezentirao je svoj pobjednički dizajn s Peugeotova natjecanja iz 2001. te predstavio radove desetak svojih studenata od kojih su dvoje zauzeli drugo i treće mjesto na natječaju za dizajn Auto(r).

Tema ovogodišnjeg natječaja bila je Automobil za treću životnu dob. Raspon natjecateljskih radova bio je impresivan i nadahnjujući. Posjetiteljima konferencije predstavljena je selekcija 14 od 42 ukupno pristigla rada.

Auto(r)

Auto(r)

Izvor: Promo fotografije / Autor: Auto(r)

Prvo mjesto, jednoglasnom odlukom žirija, uvjerljivo je osvojio STEP, rad Zdenka Vukoje, samoukog dizajnera i auto-entuzijasta iz Lipika. Svakako treba istaknuti komentar međunarodnog žirija koji je, uz mnoge pohvale, rad ocijenio vrlo prefesionalnim i na razini svjetskih dizajnerskih studija. Ovogodišnji pobjednik uvjerljivo je stao uz bok prošlogodišnjem - Elvisu Tomljenoviću, apsolventu na zagrebačkom studiju dizajna.
Druga i treća nagrada otišle dvojci beogradskih studenata koji su se svojim radovima predstavili na vrhunskoj razini. Drugo mjesto osvojio je Darko Marković, student produkt dizajn Megatrend univerziteta, a treće njegov kolega Damnjan Mitić.

auto(r)

auto(r)

Izvor: Promo fotografije / Autor: auto(r)

Od mnogih pristiglih i nagrađenih radova kao posebno zanimljiv istaknuo se i rad Ivana Šantića - Studio MOTH3R iz Zagreba, koji je tematikom odskočio od ostalih radova na natječaju. Konceptualno vozilo MK2 / Urban Support Vehicle predstavlja poveznicu između industrijskog dizajna te konceptualnog dizajna za filmove i video igre, što izlazi iz okvira samog dizajna automobila. Po njegovim riječima na rad su značajno utjecali prošlogodišnji film District 9 te vizija velikana konceptualnog dizajna Syd Meada, koji se proslavio radom na kultnom filmu Blade Runner. Ovakvi radovi uvijek su pokazatelji postojanja svijesti o važnosti dizajna automobila i u drugim industrijama, što i samoj konferenciji na kraju daje potpis jednog kulturološkog fenomena kojega se isplati pratiti i u budućnosti.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi