ZA DUŽI ŽIVOT

Dovoljno je vježbati 15 minuta dnevno

  • Autor: G.R.
  • Zadnja izmjena 19.06.2016 20:24
  • Objavljeno 19.06.2016 u 20:24
žena joga vježbanje

žena joga vježbanje

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Francuski znanstvenici imaju dobru vijest za sve one koji nisu ludi za tjelovježbom. Samo 15 minuta vježbanja dnevno može biti dovoljno odraslim starijim osobama da smanje rizik od smrti i poboljšaju opće zdravstveno stanje

Kako idu godine, redovita tjelovježba postaje sve važnija, budući da pomaže u preveniranju različitih komplikacija koje proizlaze iz sjedilačkog načina života. Vježbanje pomaže kod bolesti vezanih uz starenje mozga i kod gubitka pamćenja te značajno smanjuje rizik od bolesti srca i krvnih žila. No problem je što većina ljudi iz lijenosti ili pak prezaposlenosti to ne čini, a rezultati novog istraživanja mogu biti itekako poticajni, smatraju autori istraživanja.

'Godine nisu izgovor za neaktivnost. Nebrojeno puta dokazano je da redovita tjelesna aktivnost ima najbolji sveukupni učinak na zdravlje. No manje od polovice starijih osoba ne drži se preporučenih smjernica od 150 minuta tjedno vježbanja umjerenim intenzitetom ili 75 minuta intenzivnijeg vježbanja', kaže autor istraživanja dr. David Hupin, liječnik iz Sveučilišne bolnice u Saint-Etienneu.

U istraživanju u kojem je sudjelovalo preko 123.000 ljudi u razdoblju od 12 godina, a koje su na EuroPReventu 2016. prezentirali francuski znanstvenici,  pokazalo se da čak i 15 minuta dnevno vježbanja može smanjiti rizik od smrti. Znanstvenici su otkrili da se rizik od smrti smanjuje s povećanom tjelesnom aktivnosti, a čak su i ispitanici s niskom razinom tjelesne aktivnosti, polovicom od one koja je preporučena, imali 22 posto manji rizik od smrti u usporedbi s neaktivnim ispitanicima.

'15 minuta dnevno umjerene tjelesne aktivnosti čak i kod starijih osoba nije nemoguć cilj. Manja povećanja u tjelesnoj aktivnosti mogu omogućiti starijim osobama da usvoje zdravije navike i da se malo pomalo približe preporučenim smjernicama od 150 minuta tjedno. Što više, to bolje, no čak i malo je dovoljno dobro', kaže Dr Hupin.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!