MITOVI O PREHRANI

Besmisleni i štetni: Ovo su najgori prehrambeni savjeti koje možete čuti

  • Autor: V.I.
  • Zadnja izmjena 31.01.2019 09:45
  • Objavljeno 31.01.2019 u 06:55
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

U moru planova prehrane koji će vas vratiti u formu i programa za tjelovježbu koje 'morate isprobati' nalazi se jako puno besmislica, a neki od tih savjeta čak su upitni po pitanju zdravlja

Stručnjaci za prehranu i tjelovježbu izdvojili su nekoliko najčešćih i najgorih mitova o prehrani i otkrili što trebamo činiti ako želimo sačuvati zdravlje i formu.

Oduzimanje i dodavanje kalorija

Skidanje kilograma i održavanje tjelesne težine malo je složeniji zadatak od oduzimanja i dodavanja kalorija, a korištenje ove metode može dovesti do osiromašene prehrane koja može nanijeti dugoročnu štetu mentalnom i fizičkom zdravlju. Osim toga, neke namirnice, iako imaju vrlo malo kalorija, mogu biti štetne za zdravlje.

Umjesto na prebrojavanje kalorija, bolje se usredotočiti na odabir hrane koja odgovara vašem tipu tijela, koja će uravnotežiti hormone, pomoći u sagorijevanju masti i poboljšati metabolizam. Za odabir ovih namirnica ne postoji općenita formula i varira od pojedinca do pojedinca, no važno je u prehrani uravnotežiti unos proteina, zdravih masti i ugljikohidrata te nastojati konzumirati više svježih namirnica poput povrća i voća.

Izbacivanje ugljikohidrata iz prehrane

Jedan od najgorih i u posljednje vrijeme vrlo raširenih prehrambenih mitova onaj je o štetnosti ugljikohidrata koje bi trebalo potpuno izbaciti iz prehrane. Prije svega, nisu svi ugljikohidrati isti, a kao važan izvor energije našem tijelu daju izdržljivost, koncentraciju i omogućuju brži oporavak.

Iako odbacivanje ugljikohidrata može dati rezultate, ono dugoročno nije održivo jer tijelu time uskraćujemo vitalne hranjive tvari. Umjesto izbacivanja svih ugljikohidrata iz prehrane, pokušajte rafinirane žitarice, kakve su u bijelom kruhu, zamijeniti manje prerađenim poput onih u raženom kruhu, a porcije prilagoditi uravnoteženoj prehrani s ostalim hranjivim tvarima.

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: tportal.hr

Tjelovježba će ispraviti greške nezdrave prehrane

Kao način postizanja optimalnog zdravstvenog stanja, stručnjaci preporučuju zdravu, uravnoteženu prehranu i redovitu tjelovježbu. Ideja da ćete imati tijelo iz snova zahvaljujući samo tjelovježbi jedan je od najvećih mitova.

Pretjerano vježbanje, suprotno vrlo raširenom mišljenju, potiče u tijelu reakciju na stres, a kad smo preplavljeni kortizolom i adrenalinom, puno je teže gubiti težinu. Umjesto napornih vježbi po preporuci nekog 'fitnes gurua' s Instagrama, pametnije je vježbati onako kako se osjećate ugodno i što vam čini zadovoljstvo. Trudite se vježbati 30 do 45 minuta pet puta tjedno, uz dan ili dva odmora svakog tjedna.

PREPORUKA NUTRICIONISTA

Želite li kontrolirati težinu, ove namirnice moraju se češće naći na vašem stolu

Pogledaj galeriju
11

Svi su šećeri isti i treba ograničiti njihov unos

Šećer u voću znatno se razlikuje od šećera u slatkišima i različitim poslasticama, a voće, za razliku od slatkiša, tijelu daje vlakna, vitamine, minerale i duži osjećaj sitosti. Ipak, za uravnoteženu prehranu ne treba pretjerivati ni s unosom voća.

Brzo vraćanje tijela u formu detoksikacijom

Ideja o gubitku kilograma i dovođenju tijela u formu detoksikacijom danas je vrlo raširena, ali ne drži vodu. Zapravo, gubitak mase koji ćete primijetiti u početku vrlo često je masa vode, a iako ćete osjetiti i porast energije, gubitak tjelesne mase brzo će se zaustaviti.

Osim toga, neredovito i rjeđe hranjenje može nanijeti štetu metabolizmu. Općenito je pravilo da što je ekstremnija akcija koju poduzmemo, bit će i ekstremnija reakcija. U praksi se pokazalo da što se kilogrami duže i sporije tope, i tijelo će duže ostati u formi. Dakle zdravo tijelo u dobroj formi je dugotrajan i kontinuiran proces, a ne produkt brzih i čarobnih dijeta i detoksikacija.

Hrana reklamirana kao 'dijetalna' ili 'malo kalorija' pravi je put za smanjenje tjelesne mase

Pokušavate li smršavjeti ili održavati tjelesnu masu, u širokom luku zaobilazite police u dućanima s hranom na čijem je pakiranju istaknuto 'dijetno' ili 'malo kalorija'.

Visoko prerađenu hranu treba što više izbjegavati i umjesto toga konzumirati što više svježe hrane pripremljene po zdravom i uravnoteženom planu prehrane kakvu sugerira James Duigan, tvorac popularne dijete 'Clean and Lean'.

MOĆNI DUETI

Najbolje kombinacije: Saznajte koje su namirnice puno zdravije kad ih jedete zajedno

Pogledaj galeriju
16

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!