PREDSTAVA NA P

Zbog neplaniranog događaja, Gordana Vnuk glumi Milka Valenta

16.01.2015 u 13:55

  • +2

Predstava 'Plaidoyer po pički'

Izvor: Promo fotografije / Autor: promo fotografija

Bionic
Reading

Praizvedba predstave 'Plaidoyer po pički: piši propast predstave', prema konceptu Dalibora Martinisa i tekstu Milka Valenta, održat će se u petak 16. siječnja u 20 sati u dvorani Gorgona zagrebačkog MSU-a. Jedna od glumica u predstavi je i osnivačica i umjetnička ravnateljica festivala Eurokaz, Gordana Vnuk, koja nam je opisala svoja iskustva rada na ovom konceptualnom djelu

Nakon uspješne njujorške i zagrebačke premijere 'Pomutnji' Eurokaz predstavlja drugi veliki projekt svoje produkcijske sezone, 'Plaidoyer po pički: piši propast predstave!'.

'Istaknuti konceptualni umjetnik Dalibor Martinis polazi od Valentova teksta naglašene erotske slobode i duhovite leksičke razigranosti: svih deset tisuća riječi tog dramskog spektakla počinje blasfemičnim slovom p, ali tako da se ni u jednom trenutku ne gubi prohodnost dramskog zbivanja – jezik je izvorište, ali i tamnica erotske žudnje', najavljuju autori.

Drama je objavljena 1983. i otada, dakle pune 33 godine, nije doživjela scensko uprizorenje. Dva je puta emitirana kao radiodrama (prvi put osamdesetih na novosadskom radiju te potom 2008. na Trećem programu Hrvatskoga radija).

Gordana Vnuk i sama je ostvarila ulogu u predstavi.

'Na sceni igra gotovo cijeli kolektiv predstave, od glumaca do inspicijentice, scenskih radnika i mene kao producentice. Budući da se ne radi samo o postavljanju teksta, već se pokazuje i sam proces rada na predstavi, igramo sami sebe, a ponekad 'uskačemo' u uloge koje nam zadaje drama. Tako ja igram Pisca, odnosno Milka Valenta. Imam svoju radnu sobicu na velikoj visini iz koje zamišljam kako bi se po meni, kao Piscu, trebao uprizoriti tekst', kazala je za tportal Vnuk.

'Rad na uprizorenju prekinuo je neplaniran i začudan događaj koji je u trenutku poništio prvobitan plan provedbe, ali i stvorio novi. Tako nastaje predstava u predstavi, zajedno sa samim procesom nastanka. Padaju pitanja održivosti ili neodrživosti predstave, prava pisca, prava koncepta i prava rasprostiranja njegova provođenja, prava glumaca, prava na krivnju i, konačno, pravo Eurokaza da izbjegne kvijetizam svoje sudbine', stoji u najavi.

Do same premijere ostaje misterij zašto su prekrižena imena određenih izvođača na plakatu predstave. To je, najavljuje Vnuk, dodatno 'konceptualno iznenađenje'.