'Zavada' - serija koja iz jednog sukoba u prometu razvija čitav akcijski i psihološko-trilerski spektakl

• 22.04.2023 u 19:29

Ono što su autori u 'Zavadi' izveli iz jednog podosta nabrijanog, ali ipak običnog sukoba vozača u prometu, nije uvijek skroz uvjerljivo, ali je uzbudljivo, ponekad smiješno i na kraju prilično tužno.

Koliko opasni mogu biti ispadi bijesa u prometu? Ako je vjerovati redatelju Lee Sung Jinu, jako opasni. Prema onome što nam je, naime, ispričao u novoj Netflixovoj mini-seriji 'Zavada' (Beef), provale histeričnog bijesa na druge vozače u prometu mogu dovesti do masovnog pokolja u kojem će neki završiti s teškim ozljedama, neki s metkom u čelu, a neki čak i prepolovljeni napola! Smirite se zato u prometu, zaboga. Inače biste mogli završiti kao Amy Lao i Danny Cho, glavni likovi ove serije.

Riječ je o crnoj komediji s više nego primjesama drame i psihološkog trilera. U njemu Amy (briljantna Ali Wong) i Danny (jednako briljantan Steven Yeung) nemaju pojma o postojanju onog drugoga dok se jednog dana SKORO ne sudare na parkingu jednog velikog trgovačkog lanca. Ona njemu predugo trubi, on se na nju izdere kroz prozor, ona mu pokaže srednji prst i tu počne sranje. Automobilska potjera po ulicama Los Angelesa, gaženje travnjaka i cvjetnjaka usputnih kuća, čisti kaos. Netko usput snimi njihova podivljala vozila, sve to završi na društvenim mrežama i eto ti problema.

Naravno, problem uopće nije ni u čijoj vožnji. Problem je u tome što su i Danny i Amy duboko frustrirani ljudi, koji svoju frustraciju nastoje držati pod kontrolom ili pod površinom, a to im sve teže uspijeva. Amy je uspješna hortikulturistica koja je od svojeg branda lonačnica uspjela načiniti poluumjetnost i marku koja visoko figurira u uređenju doma bogatih pripadnika američke srednje klase. Vrlo je dobrostojeća i na pragu sklapanja multimilijunskog ugovora s velikim trgovačkim lancem koji bi prodavao njezine lončanice, živi u prekrasnoj kući iz vlastitih snova, ima preslatku kćerkicu i superosviještenog muža koji kod kuće brine o domaćinstvu i brine se o djetetu dok ona vani 'ganja karijeru' i već joj je uglavnom dosta svega. I posla i jurnjave i osviještenog muža i cijelog, kako sama kaže, vanilla života.

Dannyjevo je životno iskustvo sasvim drugačije. Bori se i grči kao majstor za sve, svim silama nastojeći preokrenuti obiteljsku nesreću zbog koje su mu roditelji izgubili motel koji su vodili te se morali vratiti u Koreju. Na grbači mu je i brat Paul koji ne zna točno što bi sa životom pa po cijele dane igra igre na internetu i zavodi žene preko Tindera, a navodno mu 'pomaže' i rođak Isaac, glasni švercer koji je, čini se, imao prste u tome što su mu roditelji bankrotirali. Danny nikako ne uspijeva ostvariti svoje ciljeve, stalno je u dugovima, neprekidno je zabrinut i utučen.

Foršpan za 'Zavadu' Izvor: Društvene mreže / Autor: Netflix

Trenje između takve dvije, ioanko naelektrizirane i drhtureće ljudske grančice - neminovno dovodi do iskrenja, vatre, pa i eksplozije. Razmjer u kojem tu priču scenaristi razvijaju preko komičnih, dramskih, trilerskih pa i akcijskih situacija ponekad je pomalo apsurdan, ali neće vam dopustiti da se odlijepite od ekrana. Izvrsna, dijabolično nabrijana gluma Ali Wong i Stevena Yeuna vjerojatno je jedan od najvećih aduta serije (nju možda znate kao brutalnu stand-up komičarku i jednu od autorica sitcoma 'Neki novi imigranti', a njega kao jednog od glavnih glumaca u Minariju) jer koliko god apsurdno djelovala neka situacija, oni je glume s takvom uvjerljivošću i srčanošću da ćete zbilja povjerovati da se tako osjećaju i da su to u stanju napraviti.

Osim toga, premisa po kojoj je dvoje ljudi, zbog svoje duboke frustracije, nevjerojatno sitničavošću i osvetoljubivošću u stanju stvoriti eksplozivnu tragediju - ipak nam je, bez obzira na to da 'ne možemo vjerovati' dokle ovo dvoje ide, srcu bliska i ljudski poznata. K svemu tome valja dodati i to da serija nosi i mnoge druge, 'bočne' odlike TV-serijskog hita: dinamičnu režiju, fenomenalne vizuale, modni moment zanimljivih stylinga glavnih likova (pogotovo obitelji Lao-Nakai), a i neke specifičnosti suvremene kulture i mentaliteta azijskih Amerikanaca, što je uvijek plus jer multikulturalnost definitivno doprinosu šarolikosti priče.

TV-serijskim nebom već dugo krstare brojne serije u kojima su glavni likovi nezadovoljni i frustrirani svojim postojećim životom, neke od njih bile su i prava remek-djela. No rijetko je koja ubačena u ovako visok broj okretaja, u ovakvu nervozu, povremenu histeriju i provalu najprizemnijih poriva kao 'Zavada'. Možda to nije uvijek uvjerljivo, ali je svakako ultrazabavno. Ako ništa drugo, Netflixu se napokon 'omaknuo' neki hit koji nije smeće.