Zašto su svi poludjeli za trećom epizodom četvrte sezone 'Nasljeđa'

• 17.04.2023 u 09:47

Iako je serija poznata po bezobzirnosti i okrutnosti svojih glavnih likova, treća je epizoda nove i zadnje sezone oduševila publiku prikazom dubokih i potresnih osjećaja Loganove djece

UPOZORENJE: OVAJ OSVRT SADRŽI SPOILERE, odnosno otkriva neke važne detalje iz treće epizode četvrte sezone HBO-ove serije 'Nasljeđe'. Ako još niste gledali tu epizodu i ne želite prije gledanja saznati te detalje, nemojte dalje čitati.

Glavna fora u 'Nasljeđu' nisu poslovni dealovi ni svi mogući načini na koje Logan Roy i njegova djeca nastoje jedni druge nadmudriti, preuzeti vrhovno zapovjedništvo nad medijskim carstvom i pokazati tko ima najveći... hm, mozak. Važan je to dio, svakako, bez toga ne bi bilo dobrog dijela priče, ali ruku na srce - tko bi od gledatelja znao reći tko je TOČNO što poduzeo i kako ga je stari Logan u tome osujetio? Nitko osim nekolicine biznis-štrebera i pokojeg pasioniranog pratitelja zbivanja u obitelji Murdoch (ako takvi uopće postoje). No zato se svi sjećamo kako je Logan ucijenio sina Kendalla nakon nesreće na Shivinu vjenčanju, svi se sjećamo Romanovih edipovskih perverzija s Gerri koje je Logan debelo iskoristio u svoju korist, svi se sjećamo kako je Logan podlo navukao Shiv, samo da bi joj u zadnji tren izvukao tepih ispod nogu, svi se sjećamo Kendallova četrdesetog rođendana i kako je puk'o k'o kokica. O Tomovoj izdaji da ne govorimo.

Drugim riječima, 'Nasljeđe' je serija koja u poslovne vode i čudovišnu pohlepu najbogatijih na svijetu ulazi najviše zbog toga kako bi nam pokazala koliko su odnosi u obiteljima toliko bogatih i moćnih jednako disfunkcionalni, jednako raštimani i jednako bolesni kao i sam kapitalizam koji omogućuje takvu koncentraciju bogatstva. 'Nasljeđe' je, kao i većina drugih (dobrih) serija - serija o ljudima, međuljudskim odnosima i o emocijama. Da nije, ne bi bila jedna od trenutačno najpopularnijih i najboljih na svjetskim televizijama.

Dokaz je tomu i činjenica da su svi diljem planeta totalno poludjeli za trećom epizodom nove i zadnje sezone ove serije. Sada, ako niste gledali, ODMAH prestanite s čitanjem jer će spoileri letjeti na sve strane. Epizoda je to, naime, u kojoj emocije nisu bile POZADINA poslovne i obiteljske drame. Epizoda u kojoj osjećaji glavnih likova nisu samo ono što POKREĆE radnju. Epizoda je to u kojoj su emocije sama radnja.

Još jednom - SPOILER, SPOILER, SPOILER!!!

Za sve one koji su gledali ovo što slijedi neće biti novost, a ostali su do ovog dijela teksta očito došli svjesno zanemarujući upozorenja. Dakle u trećoj epizodi ove sezone Logan umire. Nenadano i najavljeno, ničim osim time da ima sto godina, bolestan je i već je nekoliko puta skoro umro. No u samoj epizodi prije Loganove smrti nema nikakvih upozorenja, zlokobnih slutnji ni znakova. Logan putuje u Švedsku radi poslovnih pregovora, bez imalo kajanja propušta sinovo vjenčanje, preko Romana daje otkaz Gerri i generalno se ponaša kao megašupačka verzija kralja Leara, što ni njegovoj djeci ni nama, gledateljima, nije ama baš ništa novo ni drugačije.

Nasljeđe 4, foršpan Izvor: Društvene mreže / Autor: HBO

No onda mu tijekom leta u Švedsku pozli, prestane disati, ima pa nema pulsa, avionsko osoblje ga oživljava, među putnicima nema doktora pa nitko ne zna točno reći što se događa i tako je do nekoliko minuta prije kraja epizode, kad se Loganov avion napokon vrati i sleti u Ameriku. Cijelo to vrijeme mi, gledatelji, očekujemo da će on ipak oživjeti (neće), a njegovo troje djece - Kendall, Roman i Siobhan - mobitelom razgovaraju s Tomom i pokušavaju Loganu u uho uputiti nekoliko posljednjih riječi. I pritom se emotivno raspadaju.

Valja reći da ovo 'emotivno raspadanje' nije tek plakanje i pozdravljanje s ocem uz izjave ljubavi, premda ima i toga. Odnos Logana i njegove djece suviše je kompleksan, sa suviše naslaganih međusobno zadanih rana da bi to bilo samo to. Oni reagiraju kao duboko povrijeđena djeca koja su cijeli život svoje traume vidala mudrijaškim replikama, poslovnim osvetama, drogom, perverzijama, uvredama i nadmenim stavom. No ipak su djeca koja gube oca, i to oca oko kojeg im se čitavog života na svim razinama okretao cijeli svijet. Gube kontrolu, gube filtre, ali rane nisu zacijelile. Ne znaju kako reagirati pa reagiraju iskreno.

A otac? Pitanje je čuje li ih on uopće.

Ekipa glumaca koji igraju Loganovu djecu taj je zahtjevan i naporan zadatak, u kojem im je kamera stalno za vratom i kontinuitet emotivnog raspada ne staje ni na sekundu - izvela besprijekorno. Od likova u kojima smo rijetko dosad vidjeli išta drugo osim odvratnih osoba koje nam je zabavno mrziti - učinili su odvratne osobe koje nam je zabavno mrziti, ali i ljudska bića s kojima je lako suosjećati. I zato su svi poludjeli za trećom epizodom ove sezone 'Nasljeđa'. Jer je ova sjajna serija u jednoj epizodi zaronila mnogo dublje od onoga koliko inače roni. I time nam je dala malo bolji uvid u to 'koji je ovim ljudima klinac'.

• +13
    Njujorška premijera 4. sezone serije 'Nasljeđe' Izvor: Profimedia / Autor: Lev Radin / Zuma Press / Profimedia