POIGRAVANJE NAGONIMA

Zašto ljudi čitaju ljubavne romane?

  • Autor: S. F.
  • Zadnja izmjena 05.03.2010 16:36
  • Objavljeno 05.03.2010 u 15:07
Majmuni čimpanze

Majmuni čimpanze

Izvor: Corbis / Autor: Markus Botzek

Knjige koje u naslovu sadrže riječ dijete, nevjesta ili muškarac privući će veći broj žena, zaključak je studije kanadskih znanstvenika

Anthony Cox iz Centra za psihologiju u Dartmouthu i Maryanne Fisher s oOdjela za psihologiju Sveučilišta St. Mary izvršili su analizu 15.019 knjiga izdavačke kuće Harlequin, vodećeg izdavača ljubavnih romana. Riječ ljubav pojavljuje se u čak 840 naslova, druga po učestalosti je nevjesta (835), dok je treće pozicionirana riječ dijete (696) . Visoko kotiraju i riječi muškarac i brak te kauboj, doktor i medicinska sestra.

Prema mišljenju znanstvenika, 20 najčešće korištenih riječi upućuje na ženama univerzalno privlačne pojmove uvjetovane evolucijom. Zaključili su da naslovi ljubavnih romana ciljaju na biološku potrebu za produženjem vrste, odnosno pronalaženjem odgovarajućeg partnera.

Zato se najčešće koriste gore navedene riječi te profesije poput doktora koja zadovoljava žensku potrebu za sigurnošću ili pak inspektora kao primjer dominantnog alfa mužjaka, prenosi Guardian.

Cox i Fisher smatraju da ključ planetarnog uspjeha Harlequinovih romana leži upravo u poigravanju biološkim potrebama.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi