O LJUBAVI I SMRTI

Zagrebačka premijera predstave 'Mrtva svadba' u srijedu na sceni F22

  • Autor: G.D./Hina
  • Zadnja izmjena 12.01.2017 15:46
  • Objavljeno 23.12.2016 u 14:01
Mrtva svadba

Mrtva svadba

Izvor: Promo fotografije / Autor: HNK Varaždin

Predstava "Mrtva svadba" koju je prema tekstu Asje Srnec Todorović u Hrvatskom narodnom kazalištu (HNK) u Varaždinu postavila Natalija Manojlović, nakon varaždinske, svoju će zagrebačku premijeru imati u srijedu 28. prosinca na sceni F22 u Frankopanskoj ulici.

Kako se ističe u najavi, predstava je nastala u suradnji HNK Varaždin i Eurokaza, a riječ je o jednoj najuspjelijih hrvatskih postmodernističkih drama. U HNK-u Varaždin premijeru je imala 2. prosinca.

Konfrontirajući motiv ljubavi sa smrću, autorica je u njoj obitelj predstavila kao društvenu igru u kojoj se međusobne relacije likova ne uspostavljaju u stvarnosti, već se ostvaruju s pomoću igre i govornih asocijacija u ispreplitanju kružnog, neprestano ponavljajućeg-obnavljajućeg vremena.

"Njezini usamljeni protagonisti bez vlastitih imena - Otac, Kći, Mladoženja i (mrtva) Majka - stilizirani su i izolirani od bilo kakve socijalne i psihološke pozadine, a njihovi postupci i replike lišeni standardnih kauzalnih veza", stoji u najavi.

Priča prati pripremu obitelji za udaju kćeri, čija je majka nedavno umrla. Ona se ne može smiriti u grobu dok kćer ne uda. Zbog toga majku čuvaju u ormaru gdje s porculanom i beštekom čeka tu posebnu priliku.

Oca igra Ljubomir Kerekeš, majku Barbara Rocco, kćer Sara Stanić, a mladoženju Marinko Prga.

Manojlović je predstavi pristupila konceptualno, temeljeći svoj pristup na ideji elementarnosti dijaloga, ali je, želeći iskoristiti veliki humorni i poetski potencijal teksta, u scensku strukturu uz četiri glumca uvela i Papandopulo kvartet saksofona.

"Pritom je oblikovala specifičan izvedbeni jezik koji kôd igre vodi izvan podjele realnog i fantastičnog s pomoću samosvojne apstrakcije glazbe - "prepisivanjem" dijaloških formi u jezik saksofona, oslanjajući se na ritmiku i melodiku teksta, te kombiniranjem teksta drame i teksta glazbe s glumačkim i glazbeničkim poticajima", dodaje se u najavi, u kojoj se predstavu naziva "crnom operom".

Glazbu potpisuje Gordan Tudor, dramaturginja je Ivana Đula, scenografiju je osmislio Stjepan Filipec, a kostime Žarka Krpan

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi