Jedna od najintrigantnijih i politički najosjetljivijih scena suvremenog europskog kazališta u ZKM-u će izvesti predstavu 'Sve će biti prekrasno', u kojoj se intimna ispovijest pretvara u istraživanje kolektivnog pamćenja, povijesnih trauma i onoga što ostaje od čovjeka kada je kraj već neizbježan
Zagrebačko kazalište mladih ugostit će 22. i 23. studenog berlinski Maxim Gorki Theater, jedno od središnjih mjesta suvremenog europskog kazališta, a prilikom svojeg prvog gostovanja u Hrvatskoj teatar koji je redefinirao pojam političke scene nastupit će s predstavom Sve će biti prekrasno / Alles wird schon sein u autorskom konceptu i režiji Hakana Savaşa Micana.
Teatar koji posljednjih desetak godina mijenja mapu njemačke kazališne suvremenosti i pomiče margine reprezentacije, Maxim Gorki Theater poznat je po hrabrom repertoaru, radikalnoj otvorenosti prema temama identiteta, migracija i sjećanja, te stalnom propitivanju društvenih normi i granica pripadnosti. Njegov dolazak u Zagreb predstavlja izniman kulturni događaj i priliku domaćoj publici da se upozna s estetikom i političkim nabojem jedne od najutjecajnijih njemačkih scena današnjice, ističu iz ZKM-a.
Ujedno je to i prilika za susret dviju scena koje dijele potrebu da kroz umjetnost istražuju identitet, traumu i nadu. Naslov predstave, koji u hrvatskom prijevodu zvuči gotovo ironično u svojoj ohrabrujućoj afirmaciji, upisuje se u taj prostor: podsjeća da je i pred licem nestajanja moguće pronaći žive tragove prošlog iskustva, strahova i ožiljaka, ali i nježnosti. Mican i njegov tim rade upravo u tom registru, kombinirajući glazbu uživo, video i ispovjednu izvedbu.
U središtu priče je muškarac koji dobiva smrtonosnu dijagnozu i pokušava snimiti kazetu za kćer koja se tek treba roditi, pitajući se može li išta od njega preživjeti vlastitu smrt. Što ostaje od čovjeka? Razočaranja? Ideali? Sjećanja? Zvukovi valova Crnog mora, zombiji iz filmova osamdesetih posuđenih u videoteci u Zapadnom Berlinu, atmosfera zemlje nakon vojnog puča? Kako govoriti o sebi ako te prošlost progoni, a sve što želiš jest zaboraviti tamne strane života i zemlje u kojoj si odrastao, Turske? Njega riječi napuštaju, pa pjeva pjesme koje su ga oblikovale i otvara prostor potisnutih istina.
Njemačka kritika predstavu opisuje kao političko-osobnu tragediju koja iz jednostavne ideje snimanja glazbene kasete prizorima prosvjeda i nasilja na ekranu otvara pitanje gdje je granica osobne i kolektivne odgovornosti, dok ugledni Frankfurter Allgemeine Zeitung ističe da Mican stvara intiman prostor sjećanja u kojem pojedinac ne govori samo o sebi, nego i o cijeloj zemlji – o Turskoj koja, poput njega, pokušava zaboraviti vlastite traume.
U predstavi igraju Emre Aksızoğlu i Taner Şahintürk, uz glazbu koju uživo izvode Merve Akyıldız i Peer Neumann. Scenografiju potpisuje Alissa Kolbusch, kostimografiju Sylvia Rieger, a dramaturg je Holger Kuhla. Svjetska premijera održana je 26. svibnja 2023. u Berlinu, kao dio šestog Berlinskoga jesenskog salona Gezi – deset godina poslije.