KAZALIŠNA KRITIKA: 'DODIR'

Solidna baletna premijera Splitskog ljeta

04.08.2010 u 12:11

Bionic
Reading

Kao jedini baletni događaj Splitskog ljeta, 'Dodir' u koreografiji Ramija Be'era solidno je iznio jedini plesni događaj ovog festivala. Osim nekoliko suvišnih dramaturških upliva, 'Dodir' je respektabilno ostvarenje splitskog ansambla, kojem očito nedostaju moderne koreografije

Članovi baletnog ansambla 'Dodira' su: Albina Rahmatullina, Andrej Kremz, Artjom Žusov, Irina Čaban, Daniel Jagar, Doron Perk, Kristina Luptakova, Jelena Zekić, Jovana Mirosavljević, Matea Milas, Nikol Marčić, Kristina Burić, Remus Dimache, Romulus Dimache, Sanja Kaliterna, Sanja Nevešćanin, Yurie Tanaka.

Unutar 56. Splitskog ljeta, koje je zbog niza razloga lišeno zvučnijih gostovanja te u kojem su domaće produkcije svedene na minimum (operna koprodukcija Verdijevog 'Otella' i drama lokalnog dometa 'Smij i suze starega Splita'), baletna premijera 'Dodir', održana na pozornici HNK u koreografiji Izraelca Ramija Be'era, imala je poveću odgovornost uzorito iznijeti jedini plesni događaj festivala.

Pod veoma općom premisom 'pokret je govor tijela, a dodir njihov susret', iskusni koreograf Rami Be'er, umjetnički ravnatelj Kibbutz Contemporary Dance Company, realizirao je dinamičan, zgusnut i jezgrovit balet. 'Dodir' se mahom predstavlja kao apstrakcija na temu modernog pokreta, fino ritmizirana, koja gledatelju ostavlja posve dovoljno prostora za osobnu interpretaciju. Upravo unutar tako čvrste i zadane strukture, čudi nekoliko 'labavih' dramaturških upliva u predstavi, popraćenih živahnim kostimima i začudnom scenografijom, koji su izražajno posve odudarali od osnovnog koreografskog tona.

Iskusni koreograf Rami Be'er već je radio sa splitskim ansamblom, a među plesačima dala se zamijetiti vidna predanost modernim, rastrzanim i repetitivnim pokretima. Upravo je takav izričaj iznimno dobrodošao kontrapunkt protekloj sezoni u kojoj je baletni ansambl izvodio mahom standardne naslove poput 'Labuđeg jezera' i 'Bajadere', a samo je na početku sezone predstavio kratku koreografiju na Ravelov 'Bolero'.

Glazbena komponenta, uvijek od visoke važnosti u Be'erovom pristupu, kretala se u suvremenom luku od potentnog industrijskog zvuka 'Tanz mit' Laibacha do završne, sjetne 'Goodbye Desolate Railyard' i tijekom većine izvedbe oformljavala je snažnu vezu s pokretima na sceni. Podržan efektnim kostimima i kontrastnim svjetlom kojim je dinamizirana ogoljena scena, 'Dodir' bi se mogao smatrati dobrim putokazom za moderniju budućnost splitskog baleta.