Najluđa animirana serija: Koliko su novi glasovi promijenili Ricka i Mortyja?

• 21.10.2023 u 20:41

Kao što je bilo i očekivano, otpuštanjem Justina Roilanda i angažiranjem novih glumaca koji sada, u sedmoj sezoni daju glasove naslovnim likovima ove sulude animirane serije - gotovo se ništa nije promijenilo.

Ah, ta cancel-kultura, zavapit će štokoji 'slobodarski' gledatelj kad se spomene priča o drami koja se odvila iza kulisa, točnije animiranih crteža sad već dugovječne serije 'Rick i Morty'. Jedan od koautora serije, Justin Roiland, između prethodne je i ove, sedme sezone serije, blago izvolio dobit' nogom u dupe s vlastite serije. I ne samo to. Sve veze s njim prekinuo je i Adult Swim, na kojem se 'Rick i Morty' originalno prikazuje, šutnula ga je i streaming platforma Hulu, na kojoj je davao glasove, a odstupio je i s mjesta izvršnog direktora kompanije Squanch Games - šuška se, uz svesrdno 'nagovaranje' ostatka rukovodstva.

Zašto se to dogodilo? Čik pogodite. Protiv mistera Roilanda početkom je ove godine u Kaliforniji podignuta optužnica za obiteljsko nasilje i nezakonito zatočenje bivše djevojke, a odmah nakon toga mediji su eksplodirali jer im se javilo još osoba s optužbama protiv Roilanda. Mlađahni je Roiland (43), naime, na platformama za pronalaženje partnera i putem SMS-ova pecao što mlađe žene, u nekoliko slučajeva čak i maloljetnice, a mnoge od njih su ga optužile za seksualno iskorištavanje. Sud u kalifornijskom Orange Countyju u ožujku je ove godine, doduše, odbacio sve optužbe protiv Roilanda zbog nedostatka dokaza, ali vidi vraga, nitko ga nije zbog toga pozvao natrag na posao. Sad, je li to zbog tog grooooooznog čudovišta od cancel kulture ili zbog toga što između 'nema dovoljno dokaza' i 'vjerujemo ovom krasnom čovjeku da je samo žrtva histeričnih baba' ima stotinu koraka - zaključite sami.

E, sad, to što je s animirane serije otišao netko tko je davao glasove glavnim likovima JEST velika stvar, ali nije ni nečuveno ni tako rijetko. Hrpetina je popularnih animiranih serija mijenjala glasove svojih glavnih ili ikonskih likova. Zadnji primjer kojeg se mogu sjetiti, a koji će isto izazvati kolutanje očima među hejterima političke korektnosti jest onaj u seriji 'Big Mouth', koja je na pola četvrte sezone promijenila glumicu koja daje glas liku Missy. Zbog brojnih kritika na račun toga što maloj Missy, inače crnkinji, glas daje bijela glumica Jenny Slate. Davanje glasa Missy preuzela je mlada glumica, komičarka i scenaristica Ayo Edebiri (vjerojatno je znate kao Sydney iz serije 'The Bear'), koja je već bila dio scenarističkog tima 'Big Moutha', a Jenny Slate nastavila je davati glasove drugim likovima u seriji.

Pronalaženje novih glumaca koji će dati glas Ricku i Mortyju vjerojatno nije bilo ni suviše teško jer su brojni glumci i imitatori već prije, uglavnom iz zabave, na internetu demonstrirali da mogu gotovo savršeno replicirati specifične glasove i način govora ove dvojice. Na dan premijere nove sezone - 15. listopada ove godine - Adult Swim je i objavio tko su novi glumci koji daju glasove glavnim junacima. Uglavnom, Ricku glas daje Ian Cardoni, a iako je Justin Roiland davao glasove i njemu i Mortyju, Mortyja sada glumi Harry Belden. Obojica su se prilično dobro snašli u prve dvije epizode koje su dane na uvid novinarima i zvuče gotovo identično, osim što Rick sada zvuči dosta razgovjetnije nego perpetualno supijana inačica Ricka iz zadnjih sezona serije. Zasad se, međutim, ta promjena u govoru dobro uklapa u koncept Rickova lika u novim epizodama.

Foršpan za 7. sezonu 'Ricka i Mortyja' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

To je ujedno i još jedna stvar koja je možda zabrinjavala fanove ove serije. Lako za glasove, ali Justin Roilad nije sa serije otišao samo kao glumac, nego i kao koautor serije. Hoće li to utjecati i na kvalitetu serije, na način prikaza likova, na priče, na cijeli kaotični (multi)svemir ovih neobičnih djeda i unuka? Odlazak koautora mnogo je ozbiljnija stvar nego odlazak nekoga tko mekeće u mikrofon dok se crtani čovječuljak na ekranu krevelji.

No sudeći po prve dvije epizode koje su dane na uvid TV kritičarima (jednu od kojih već sada možete pogledati na platformi Max, nekad HBO Max), nema razloga za brigu. Drugi autor serije, Dan Harmon i njegova ekipa scenarista sasvim su se dobro snašli i bez Roilanda. Prve dvije epizode možda nisu remek-djela na razini epizoda kao što je legendarna epizoda u kojoj Rick postaje kiseli krastavac ili ona u kojoj Summer zaglavi na planetu zmija, ali su svejedno odlične i totalno u skladu s 'Rick i Morty' univerzumom. Autori su čak, čini se, namjerno 'nove' Ricka i Mortyja podvrgli svojevrsnom testu jer su ih odmah na početku spojili s nekim od legendarnih likova iz prijašnjih sezona i epizoda (nećemo spojlati i napisati s kojima) - i to je prošlo više nego dobro.

Drugim riječima, 'Rick i Morty' nisu se mnogo promijenili zbog novonastalih okolnosti. Iako sam sigurna da će hrabri borci protiv cancel kulture pronaći razloge da tvrde upravo suprotno.