'Rick and Morty' nisu samo najbolja animirana serija na televiziji - to je jedna od najboljih serija uopće!

• 13.08.2017 u 12:38

Ako dosad još niste, krajnje je vrijeme da sada, na početku treće sezone, počnete gledati 'Ricka i Mortyja'. Pijani deda koji je istodobno genijalni znanstvenik i najveći svjetski kreten te njegov smotani unuk u tinejdžerskim godinama povest će vas u apsolutno najluđe pustolovine koje ste ikada doživjeli na malom ekranu.

Već odavno nikome ne treba objašnjavati da animirane serije nikako nisu sinonim za serije za djecu. Animacija, naravno, odavno već proizvodi genijalna, pa i Oscarima nagrađivana djela za odrasle, ali tamo još negdje od pojave legendarnih 'Simpsona' taj je način proizvodnje televizijskihs sadržaja za odrasle ušao u mainstream, pa vas nakon 'South Parka', 'Futurame', 'Family Guya' i sličnih uspješnica više nitko ne može optuživati da gledate serije za klince ako volite animirane serije.

U novije vrijeme te su serije nekako još više uzletjele u kvaliteti i prihvaćenosti među ljubiteljima serija, pa se trenutačno na američkim TV kanalima vrte barem dvije animirane serije koje redovito završavaju na popisima najboljih TV serija godine. Jedna od njih egzistencijalistička je dramedija 'BoJack Horseman', a druga je apsolutno suludi roller coaster komedije i pustolovina - 'Rick and Morty'.

'Rick and Morty' inače je serija koju za svoj program proizvodi američki kanal Adult Swim, inače noćni program za odrasle hiperpopularnog Cartoon Networka, a tvorci serije su Justin Rolland i Dan Harmon. Potonji je domaćoj publici poznat po tome što je bio i glavni autor serije 'Klub otpisanih' (Community), a Justin Rolland se, osim ko-kreiranja 'Ricka i Mortyja' bavi davanjem glasova brojnim likovima u raznim animiranim serijama, filmovima i videoigrama.

Promotivni isječci za seriju 'Rick and Morty' Autor: Adult Swim

Ako ste bili ljubitelji Communityja možda ćete djelomično biti spremni na Harmonov sumanuti i gotovo potpuno nekontrolirani humor, koji se uvelike rasplamsao i u 'Ricku i Mortyju', no ništa vas zapravo ne može pripremiti na svu šarolikost i neobuzdanost pustolovina koje u seriji prolaze dva naslovna lika. Rick je alkoholu sklon genijalni znanstvenik penzićke dobi, za kojega na početku serije doznajemo da je dugo godina živio odvojeno od svoje obitelji, a Morty je njegov smotani unuk tinejdžerske dobi. I Rick i Morty žive s obitelji Rickove kćeri (i Mortyjeve majke), s tim da suludi starac (kojeg nitko normalan ne bi nazvao djedicom) u obiteljskoj garaži stalno izvodi eksperimente s prelascima u paralelne dimenzije i svemire, pritom neprekidno za sobom vukući unuka, a ponekad i čitavu obitelj.

Da nije riječ samo o blentavom glupiranju, bilo je jasno odmah od samog početka serije, jer se u svakoj epizodi u kojoj Rick i Morty susreću čudesna bića i njihove opasne namjere postoji i popratna priča koja vrlo precizno i zanimljivo razlaže mnoge međuljudske i obiteljske odnose. No u trećoj sezoni, koja je nedavno počela, i čije prve tri epizode možete pogledati na Netflixu (isto kao i sve dosadašnje epizode), to je još podignuto na višu razinu.

Foršpan za treću sezonu 'Ricka i Mortyja' Autor: Adult Swim

Rickova i Mortyjeva obitelj, naime, u ovoj sezoni prolazi kroz jednu novu fazu, odnosno krizu nastalu nakon što se Rickova kćerka Beth (glas joj daje Sarah Chalke, poznata nam iz serija 'Stažisti' i 'Kako sam upoznao vašu majku') razvede od svojeg supruga Jerryja (Chris Parnell, poznat nam kao Dr. Leo Spaceman iz serije '30 Rock'). U jednoj od najgenijalnih epizoda čitavog serijala, trećoj epizodi treće sezone, Rick se pretvara u kiseli krastavac samo zato da bi izbjegao seansu kod obiteljskog psihoterapeuta te prolazi kroz čitav niz suludih dogodovština, u kojima si, zato da bi se mogao kretati, montira štakorske noge, mozak i ostale 'rekvizite' te pobjeđuje tajnovite i moćne zlikovce - e da bi ga na kraju, bez ikakvih vratolomija i specijalnih efekata, psihijatrica (Susan Sarandon u gostujućoj glasovnoj ulozi) porazila u pet rečenica izgovorenih s udobne fotelje.

'Ricka i Mortyja' voljet ćete i ako volite reference na druge pop-kulturne sadržaje, što je pak posebno izraženo u drugoj epizodi nove sezone, gdje Rick, Morty i Mortyjeva sestra Summer odlaze u drugu dimenziju, koja je vrlo nalik svijetu iz 'Pobješnjelog Maxa' (ali je mnogo smješnija), no ono što je najdojmljivije u cijeloj seriji jest umijeće kojim Harmon i Rolland u jednu epizodu uspijevaju ubaciti nevjerojatnu količinu akcije, dijaloga, novih 'stvorenja' i preokreta, a da to čitavo vrijeme ostaje sasvim koherentno i suvislo.

Rick i Morty u 'Simpsonima' Autor: Adult Swim

Drugim riječima, ako dosad još niste gledali 'Ricka i Mortyja', vrijeme je da nadoknadite taj propust. I nemojte se izvlačiti na gluposti kao što je izjava 'ne volim animirane serije' ili 'to je za djecu'. Ovakvu dozu kreativnosti, humora, brzopotezne, ali iznimno uvjerljive studije likova te, na kraju krajeva, čiste zabave - teško da ćete naći i u jednoj drugoj seriji bez nacrtanih likova. Ovo nije samo jedna od najboljih animiranih serija koje postoje na televiziji - ovo je jedna od najboljih TV serija uopće.