Druga sezona 'The Beara' je super, ali božićna epizoda nije zavrijedila tolike hvalospjeve

• 26.08.2023 u 20:35

U jednosatnoj flashback epizodi, u kojoj se glavni lik sjeća Božića od prije nekoliko godina, glume Jamie Lee Curtis, Sarah Paulson, Bob Odenkirk, John Mulaney i sva sila drugih glumačkih virtuoza koji i inače obogaćuju 'The Bear'. Smišljena tako da prikaže disfunkcionalnost i mentalne bolesti u Carmyjevoj obitelji, epizoda vrlo brzo postaje pretjerana, da bi se do kraja pretvorila u apsurdnu karikaturu.

Super je druga sezona 'The Beara'. Dok smo u prvoj sezoni pratili kako se Carmy Berzatto (Jeremy Allen White) teško snalazi u kvartovskoj sendvičarnici koju mu je oporučno ostavio brat, u ovoj pratimo kako je u nekoliko mjeseci pretvara u ekskluzivni restoran. Čini to uz pomoć većine istih likova kao u prvoj sezoni, nešto izraženije uz pomoć sestre Natalie 'Sugar' (Abby Elliot) i chefice Sydney (Ayo Edebiri).

I sve je to super koncipirano - epizode su često fokusirane na jednog lika, pa tako gledamo kako Marcus (Lionel Boyce) ide u Kopenhagen i tamo uči pripremati fancy deserte, kako Tina (Liza Colon Zayas) i Ebraheim (Edwin Lee Gibson) idu na dodatno školovanje u kulinarski institut i kako Richie (Ebon Moss-Bachrach), inače najantipatičniji neradnik u seriji, stažira u jednom od najboljih čikaških restorana, pod paskom chefice Terry, koju glumi Olivia Colman.

No tu je i ta šesta epizoda, pod naslovom 'Fishes', božićna flashback epizoda u kojoj se Carmy sjeća jednog obiteljskog Božića prije pet godina i - svi su poludjeli za tom epizodom. Nazivaju je najboljom u seriji, neki čak i najboljom u svim serijama ove godine. Hvale glumačku izvedbu Jamie Lee Curtis, koja glumi Carmyjevu mamu Donnu, hvale prikaz disfunkcionalne obiteljske dinamike, hvale prikaz mentalnih bolesti.

Nisam ni približno toliko oduševljena. Ustvari, uopće nisam oduševljena.

The Bear Izvor: Profimedia / Autor: Supplied by LMK / ipa-agency.net / IPA / Profimedia

Prije svega - da, u epizodi ima sjajnih glumačkih izvedbi, ali NE Jamie Lee Curtis. Glumački su se, među gostujućim likovima, posebno istakli Sarah Paulson, Bob Odenkirk i John Mulaney (koji usput još uopće nije glumac, nego stand-up komičar), a naravno, tu su bili i drugi glumački asovi koji inače obogaćuju 'The Beara', Oliver Platt, na primjer.

Jamie Lee Curtis kao Carmyjeva mentalno bolesna majka ovu je epizodu 'obogatila' samo histerijom i karikaturom. I to je progresivno. Kako epizoda odmiče svojem kraju i vrhuncu, i ona i Jon Bernthal, koji glumi Carmyjeva pokojnog brata Mikeyja, prelaze u takve neuvjerljive karikature da to više nije tragično, nego postaje kao skeč iz SNL-a. Za Mikeyja ti čak nakratko padne na pamet da je i bolje što ga više nema. Povrh toga, cijela ta obiteljska dinamika toliko je neuvjerljiva i pretjerana da nitko normalan ne bi mogao povjerovati da bi negdje mogla postojati obitelj koja se tako ponaša, a nitko prije kraja večeri ne zašamara majku, ubije očuha i zapali kuću. Ja bih. No ja sam očito u manjini jer internet GORI od pohvala ovoj epizodi.

Foršpan za drugu sezonu serije 'The Bear' Izvor: Društvene mreže / Autor: Hulu

Srećom, već sljedeća je epizoda o Richieju i njegovu stažiranju u finom restoranu, čime serija čini zaokret od 180 stupnjeva natrag prema kvaliteti. Da nije bilo tako i da su nastavili s histerijom, prestala bih gledati.